مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به پانا خبر داد؛

ریسک سرمایه گذاری درحوزه گردشگری بالاست/وضعیت نامطلوب صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: توسعه گردشگری پایتخت در برنامه ششم توسعه در اولویت حوزه گردشگری قرار دارد.

کد مطلب: ۴۲۷۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

رجبعلی خسروآبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به نیاز پایتخت به رشد حوزه گردشگری اظهار داشت: در حال برنامه ریزی هستیم تا نیاز توسعه گردشگری در تهران را برطرف کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: در این راستا با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حوزه توسعه گردشگری پایتخت وارد مذاکره شدیم چرا که این حوزه یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه در صنعت گردشگری است.
وی افزود: امیدواریم شاهد پیشرفت برنامه ‌های گردشگری استان تهران در پایان برنامه پنجم توسعه باشیم تا در نهایت بتوانیم خدمات قابل قبولی را به مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی پایتخت ارائه دهیم.
خسروآبادی در ادامه با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تهران با توجه به نیاز پایتخت در ارتقای زیرساخت های گردشگری بسیار بالاست، گفت: در سه حوزه میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری می ‌توان این تعامل را برقرار و فرصت‌ های جدیدی را تعریف کرد تا از امکانات آن استفاده شود. البته به حوزه صنایع دستی اغفال شده است. چرا که این حوزه با توجه به حجم هنرمندان آن وضعیت مطلوبی ندارد و باید ساماندهی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ابراز امیدواری کرد که در برنامه ششم توسعه با ایجاد راهکارهایی از جمله معافیت بیشتر پرداخت عوارض ساخت مراکز اقامتی به شهرداری ها، قیمت ساخت هتل در پایتخت کاهش پیدا کند و گردشگری توسعه یابد.
وی در پایان تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند ایجاد یک همگرایی و جریان سازی با سایر سازمان ها و نهاد های بخش دولتی و خصوصی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار