فرمانده انتظامی استان مرکزی:

رویکرد جامعه محور پلیس نهادینه سازی نقش مردم در توسعه امنیت پایدار است

فرمانده انتظامی استان مرکزی نهادینه سازی ایفای نقش موثر آحاد جامعه در توسعه امنیت پایدار را مهم ترین رویکرد جامعه محور پلیس خواند.

کد مطلب: ۴۲۵۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان مرکزی به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، کیومرث عزیزی که در حاشیه برنامه زمان بندی دیدار چهره به چهره با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر اراک حاضر شده بود، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا به ویژه ایثارگری ها و رشادت ها در سالگرد حصر سوسنگر، افزود: در تحقق چشم انداز جامعه محوری پلیس، اعتماد و مشارکت اجتماعی شهروندان به ویژه مومنان، معتمدان و نخبگان مذهبی نقشی اساسی و تعیین کننده در ایجاد جامعه ای پویا داشته و دارد.

وی اضافه کرد: اعتماد و مشارکت اجتماعی و نقش شهروندان در ایجاد امنیت اجتماعی از جمله متغیرهای مهمی هستند که در دستیابی کشور به توسعه پایدار نقش حائز اهمیتی دارد و نیروی انتظامی در این حوزه برنامه های جامعی را اجرایی ساخته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی فعالیت معاونت اجتماعی و دفتر تحقیقات کاربردی در نیروی انتظامی را ‌مقوله‌ای برای ارتقاء وفاق، همبستگی و مشاركت مردمی در تولید امنیت خواند و ادامه داد: برنامه ریزی همراه با تغییرات اجتماعی در جامعه و بهره مندی هدفمند از سرمایه های اجتماعی در اقشار مختلف اجتماعی از اهدافی است که نیروی انتظامی در مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در ایجاد امنیت جامعه خود با جدیت دنبال می کند.

عزیزی امنیت ایران اسلامی در منطقه را مطلوب و زبانزد دانست و ابراز داشت: با پشتیبانی مردم در عرصه های مختلف انقلاب و با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کشور اسلامی مان توانسته است امنیتی مطلوب را شاهد باشد، ولیکن هوشیاری در برابر تهدیدات و توطئه های استکبار جهان و بدخواهان انقلاب از موضوعاتی است که مسئولیت و تکلیفی سنگین را بر دوش کلیه مردم به ویژه مومنان به همراه دارد.

وی به تبیین مهم ترین دغدغه های مردمی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی پرداخت و با اشاره برنامه ریزی پلیس در حوزه مسائل اجتماعی استان اضافه کرد: یکی از مهم ترین درخواست ها در حوزه امنیت اجتماعی برخورد با سارقان است که نیروی انتظامی استان در راستای ماموریت و وظیفه خود طرح های گسترده ای را در برخورد با سارقان اجرایی کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس بر آن تاکید و بر مبنای آن برنامه ریزی می کند توجه به ریشه یابی مسائل است که در این بررسی ها، 75 درصد سرقت ها مربوط به سرقت های خرد در استان است که متاسفانه بیش از 80 درصد این گونه جرایم مربوط به افراد بیکار و عمدتا معتادان می باشد.

عزیزی گفت: برخورد با گسترش مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در جامعه از جمله موضوعات و مطالبات مردمی است که پلیس استان در چارچوب وظایف قانونی و مسئولیت در کمیته مقابله با مواد مخدر در ابتدای سال موفق به کشف سه تن و 300 کیلوگرم و افزایش 41 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان شده است.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات عملیاتی، نگرانی از گسترش این پدیده شوم در بین نسل جوان از موضوعاتی است که نیروی انتظامی با پیگیری و توسعه مسئول سازی در بین دستگاه ها، سعی بر مشارکت دهی کلیه دستگاه ها و شهروندان در افزایش فرهنگ مقابله با این پدیده دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در حوزه برخورد با معضل مواد مخدر در قانون برای 27 دستگاه وظیفه مشخص شده است که لازم است با توجه به مسئولیت ها، مواد مخدر به عنوان یک دغدغه اجتماعی در جامعه به ویژه در حوزه خانواده ها و دیگر حوزه های اجتماعی بدان توجه و در راستای مقابله با آن برنامه ریزی نمایندو

عزیزی به برنامه پلیس در برخورد با هر گونه شرارت و هنجارشکنی در جامعه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: استان مرکزی، دارای مردمی متدین و امنیت اجتماعی بسیار مطلوب است و در برخی مناطق آلوده نیز که محدود افرادی قصد هر گونه بی نظمی و شرارت داشته اند، پلیس با قاطعیت با آنان برخورد کرده، به نحوی که در سه ماهه گذشته کلیه پرونده های این حوزه منجر به دستگیری و معرفی خاطیان به دستگاه قضایی شده است.

وی توجه به فرهنگ سازی در حوزه ترافیکی در استان را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: توجه به ارتقاء فرهنگ ترافیک از ضروریاتی است که باید در کشور بدان توجه شود و در این حوزه با عمل درست به کودکان آموزش های صحیح را ارائه داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به فضای مجازی را نیز از سوی خانواده ها خواستار شد و گفت: فضای مجازی در کشور ما دارای متولی امنیتی است و دستگاه های امنیتی و نظارتی با قاطعیت در حوزه دفاع از کیان ایران اسلامی با جدیت در این حوزه برنامه ریزی دارند.

عزیزی افزود: نبود متولی فرهنگی و ضعف نظارت به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی از کاستی هایی است که در فضای مجازی کشور ما قابل مشاهده است و در این حوزه آسیب پذیری های زیادی متوجه کلیه افراد خانواده در سنین مختلف محتمل می باشد.

وی از مصالحه 85 درصدی پرونده های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش پلیس استان خبر داد و اضافه کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به این کارشناسان از خدمات این مراکز در حوزه های مختلف، استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار