مستند«در جستجوی پلنگ ایرانی»برگزیده جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک شد

فیلم مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی» به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک برگزیده شد.

کد مطلب: ۴۲۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، در پنجمین دوره جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک که در این شهر برگزار شد، فیلم مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی» ساخته فتح اله امیری و تولید سیمای مازندران، موفق شد به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره دست پیدا کند.

در این جشنواره فیلم هایی از کشورهای کانادا، امریکا، بلژیک، سوئد، آلمان، انگلیس، نپال، هندوستان، اوکراین، چک و … حضور داشتند.
همچنین مستند «حیات در رگ های سرد» از تولیدات مرکز سیمای استان ها و به کارگردانی فتح اله امیری نیز در این جشنواره حضور داشت و برای علاقه مندان به نمایش درآمد.

مستند «در جستجوی پلنگ ایرانی» به كارگردانی فتح‌الله امیری محصول صدا و سیمای مركز مازندران است كه به موضوع پلنگ ایرانی كه بزرگترین زیرگونه پلنگ دنیاست می پردازد كه متاسفانه در معرض خطر انقراض قرار دارد. سالها پژوهش در البرز مركزی برای گرفتن تصاویری از پلنگ ایرانی و رفتارهای او در این مستند به نمایش در آمده است.

این فیلم که در سیمای مرکز مازندران و به سفارش مرکز سیمای استان ها تولید شده است، تا کنون موفق به دریافت جوایز مختلفی از جمله سیمرغ بلورین فیلم فجر، سینما حقیقت، جشنواره مونته نگرو، برگ نقره ای جشنواره یاهورینای بوسنی، بهترین فیلم جشنواره فیلم های کوهستانی مونیخ و … شده است.

این جشنواره از 16 الی 25 اکتبر سال جاری در شهر نیویورک ایالات متحده امریکا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار