در همدان سالنهای ورزشی سرپوشیده مدارس در اولویت هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار درباره فضاهای ورزشی در مدارس همدان نیز گفت: همدان یکی از استانهای سردسیر است و سالن های سرپوشیده از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی همدان از میانگین کشوری پایین تر است باید ساز و کار مناسب برای استفاده حداکثری از این سالن ها به کار گرفته شود.

کد مطلب: ۴۲۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، ابراهیم الهی تبار روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر بر سامانه گرمایشی مدارس استان افزود: در صورت ایجاد مشکل در سیستم گرمایشی مدارس، مدیران مناطق و آموزشگاه ها متولی هستند و باید پاسخگو باشند.

وی در مورد نقش آفرینی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مسائل بودجه ای گفت: این سازمان باید وظیفه خود را انجام دهد و در مسائل مربوط به آموزش و پرورش نیز حضوری جدی داشته باشد.

معاون استاندار همدان درباره آسفالت محوطه برخی از مدارس نیز گفت: در مجموع حدود 15 میلیون متر مربع از مدارس استان نیاز به آسفالت دارد و با توجه به کمبود منابع دولتی باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها در این زمینه استفاده کرد تا حدود 10 درصد از کار را هر شهرستان عهده دار شود.
وی ادامه داد: در مورد 9 استخر دانش آموزی نیمه تمام در شهرستان های استان توافق انجام شد که یک سوم از سوی وزارت خانه ، یک سوم از اعتبارات ماده 180 و بقیه نیز به صورت مشارکتی انجام شود که تاکنون 70 درصد آن تعیین تکلیف شده است.
الهی تبار مطالب مطرح شده درباره مدیر کل آموزش و پرورش همدان شایعه خواند و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش با قدرت سکان این اداره کل را عهده دار است و این شایعه ها صحت ندارد.
چندی پیش شایعه شده بود که مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان معاون استاندار همدان معرفی خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز گفت: استفاده از امکانات و فضاهای سایر دستگاه ها نیازمند فرهنگ سازی است که این موضوع در همدان بسیار ضعیف است و هر یک از دستگاه های اجرایی یک فضای مجزا برای خود احداث کرده است.
شهرام طهماسبی افزود: در حال حاضر موضوع واگذاری طرح ها به سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور مطرح است و طرح های نیمه تمام، شروع نشده و یا به بهره برداری رسیده را باید بر اساس قوانین و مقررات به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نگاه و ابزار با برنامه های گذشته متفاوت است و باید به این نکته توجه شود که فضاهایی که در اختیار مردم است باید درآمدزایی داشته باشند.
طهماسبی گفت: فضاهای آموزشی که ساخته می شود از ابتدا باید مهمترین فضاهای جنبی از جمله سرویس بهداشتی را داشته باشد تا مشکلات بعدی ایجاد نشود.
وی در ادامه درباره برگزاری کلاس های فوق برنامه در مدارس گفت: برگزاری کلاس های کنکور دانش آموزان را سطحی نگر تربیت می کند و نباید به دانش آموزان اجازه داد از ابتدا برای هر پاسخی یک برآورد داشته باشند و این اشتباه ترین شکل آموزش است.
وی افزود: آموزش و پرورش باید آموزش های خود را عمیق تر کند و برای انگیزه بیشتر دبیران و معلمان برای کار حق التدریس آنها را در قالب های دیگر افزایش دهد چراکه برگزاری این کلاس ها در مدارس برازنده سیستم آموزشی نیست.
استان همدان حدود 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار