سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در بخش برادران و خواهران در مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در گفت‌وگو با ما، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در سطح کشوری و بین‌المللی، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مجری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن‌کریم موجب شور و نشاط معنوی در بین جوانان و قرآن‌آموزان می‌شود، اظهار کرد: مسابقات قرآن ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و آشناسازی جوانان به دستورات خداوند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به پرورش استعدادهای قرآنی در دیار علویان، بیان کرد: مازندران از پیشینه تاریخی عظیمی در حوزه ولایت‌مداری برخوردار بوده و از همین‌رو مردم این استان در کنار قرآن و اهل‌بیت(ع) پرورش یافتند.

این مسئول از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم در مرحله استانی در مازندران خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش برادران و خواهران با حضور نمایندگان همه شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات قرآن شهرستانی در مرحله استانی حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل میزبان این رویداد مهم قرآنی در سطح استانی است.

وی با بیان اینکه سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم مازندران در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء و دعاخوانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته اذان یکی دیگر از رشته‌های این دوره از مسابقات است که ویژه برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به زمان برگزاری مسابقات، بیان کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن در بخش خواهران 19 آبان و در بخش برادران 20 و 21 آبان در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آمل برگزار می‌شود.

این مسئول از رقابت 465 نفر در سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم در مازندران خبر داد و گفت: نفرات برتر هر رشته قرآنی به مرحله کشوری اعزام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار