سرنوشت شهاب سنگ نراق چه می شود

ساعت 9:29 صبح 28 مردادماه سال 1353شهاب سنگی بر روی سالن مدرسه در حال احداث شهر نراق فرو افتاد، که سقف سالن این مدرسه به قطر30 سانتی متر سوراخ و در کف آن تکه سنگی قرار گرفت.

کد مطلب: ۴۱۸۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، بخش از شهاب سنگ نراق از دلیجان به وزن دو کیلو و900گرم به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران داده شد تا کار تحقیقاتی و آزمایشی روی آن انجام شود بخشی نیز به دانشگاه آخن آلمان داده شد که سال گذشته با پیگیری مسئولان محلی برگشت داده شد، اما بخشی دیگر که به دانشگاه ژئوفیزیک تهران داده شده بعد از گذشت 41 سال سرنوشت نامعلومی دارد.
این شهاب سنگ به صورت امانت به محققان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در سال 62 داده شده بود تا کار مطالعاتی وتحقیقاتی بر روی آن انجام دهند که بعد از گذشت این همه سال هیچ مرجع رسمی حاضر نیست در خصوص این جرم امانی توضیحی بدهد و آن را به مقامات محلی نراق تحویل دهد.
محل فرود اولیه این شهاب سنگ درآزمایشگاه دبستان معصومی نراق نگهداری می شود و درمعرض دید علاقمندان و محققان قرار گرفته است.
شهاب سنگ نراق ازنوع کندریتی، به وزن سه کیلو و 200 گرم بوده و شواهد نشان می داد که از جهت شمال شرق سقوط کرده است .
چون این شهاب سنگ رصد شده و جوان است به لحاظ علمی ارزش بالایی دارد سنگی است که قابل مقایسه با شهاب سنگ های پیدا شده در سراسر جهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار