افزایش شهدای حریم حرم؛

جعفرپور:افزایش مستشاران، تحرکات برای ازپا درآوردن داعش راافزایش می دهد

حدود یک هفته است که یکی از بزرگترین عملیات های نظامی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور آغاز شده است. عملیاتی که آماده سازی برای آن بیش از 5 ماه زمان برده و هدف آن پاکسازی حومه حلب و نزدیک شدن به دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا است که ماه هاست توسط داعش محاصره شده است.‌

کد مطلب: ۴۱۵۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا،‌ حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما در سوریه پیش از این در خصوص افزایش شهدای ایرانی و غیرایرانی مدافع حرم از نبرد سختی که این روزها در حومه شمالی، ‌جنوبی و ‌جنوب غربی حلب و نیز شمال استان لاذقیه در جریان است،‌ خبر داده بود.

او که از این عملیات با نام "انتقام سخت" یاد می کند، در صفحه اینستاگرام خود عنوان می کند که برنامه ریزی و طراحی این عملیات و تجهیز نیروی انسانی، جابجایی و آموزش آن ها نزدیک به پنج ماه طول کشیده است و اکنون یک هفته است که این عملیات مهم که از بزرگترین عملیات های نظامی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور است، آغاز شده است.

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در این خصوص با اشاره به اقدامات مستشاری ایران در سوریه در تشریح دلایل بالا رفتن تعداد شهدای مدافع حرم به خبرنگار پانا گفت: با توجه به اطلاعیه رسمی سپاه و آنچه مسئولان سپاه گفتند،‌ حضور مستشارانمان را کمی در سوریه افزایش داده ایم و بر این اساس احتمال تلفات و شهادت بالا می رود و زیاد شدن تعداد شهدا امری طبیعی است.

وی اضافه کرد: الان گروه های تروریستی به ویژه در کشور سوریه در موضع ضعف قرار گرفته اند و الحمد لله پیروزی های خوبی به دست آورده ایم که امیدواریم تداوم داشته باشد و به اضمحلال و یا تضعیف قابل توجه نیروهای تروریستی منجر شود.

جعفر پور در ادامه عنوان کرد: هموطنان ما با انگیزه و عشق دفاع از حریم ولایت در این کشورها حاضر می شوند و خداوند هم به بخشی از آن ها توفیق شهادت می دهد. آن ها هم مایه سرافرازی کشور و هم خانواده هایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم متقاضیان زیادی برای دفاع از حرم وجود دارد، اما نوبت به آن ها نمی رسد و امیدواریم با حضور مستشاری مان که به لحاظ کمی ارتقا یافته است، ‌شاهد تحرک بیشتری برای از پا درآوردن داعش در سوریه و عراق باشیم و در هفته های آینده به نتایج قابل قبولی برسیم.

به گزارش پانا، سردار سرتیپ حسین سلامی نیز پیش از این در همین خصوص گفت: چند موضوع در این بحث موثر است. ما برای سوریه یک ارزش استراتژیک فوق العاده قائلیم. امنیت بخش های مهمی از جهان اسلام، سوریه و امنیت ملی ما به هم گره خورده است. حضور ما یک جنبه اعتقادی نیرومند، دارد ولی فراتر از جنبه اعتقادی، سوریه برای ما جنبه راهبردی مهمی دارد. ما مجبوریم وقتی می بینیم نظام سوریه در خط مقدم تروریسم تکفیری که محصول سیاست های آمریکاست می جنگند، نباید او را تنها بگذاریم، وگرنه مجبوریم در نقاط دیگر با تروریست ها درگیر شویم که برای ما و جهان اسلام ضرر دارد.

او افزود: امروز می بینیم ملت آواره مسلمان سوریه چقدر در اردوگاه های اروپایی ذلیل شده اند. این انگیزه های قدرتمند برای حمایت سیاسی، معنوی و مستشاری برای حمایت از نظام سوریه است. شهدای حرم زیاد شده اند چون از چند ماه پیش نظام سوریه به کمک ما بازسازی و نوسازی ارتش را در دستور کار قرار دارد و سطوح مستشاری را برای عملیات بزرگ، توسعه بخشید و درخواست کمک عمیق تر از ما کرد و به صورت طبیعی نیازمند توسعه آموزش ها بود.

سردار سلامی با بیانی این که نیروهای مردمی جدید که جذب می شدند، نیازمند آموزش بودند تاکید کرد: ارتش سوریه که درگیر میدان است نمی تواند خدمات آموزشی قوی را به نیروهای تازه نفس ارائه دهد. فرماندهانش نیز نیاز به کمک فکری دارند. لذا سطح حضور ما در سوریه از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافت. دوستان ما برای ارائه خدمات مستشاری باید از صحنه ها بازدید کنند. نمی شود از اتاق دربسته کمک فکری دارد. فرهنگ ما این است که همیشه تا میدان را از نزدیک نبینیم، قضاوت هایمان واقعی نیست. این تجربه ما از دفاع مقدس است. برادران ما برای این که کمک هایشان عینیت یابد، مجبور هستند در صحنه ها حضور یابند یا الزامات تاکتیکی برای آموزش را خوب ببینند و تجربیات ما از دفاع مقدس را با واقعیت های جبهه جدید تطبیق دهند، لذا مجبور می شویم این واقعیت ها را در میدان به درستی فراگیریم و بتوانیم آن را به ارتش سوریه انتقال دهیم. این صحنه نبرد مانند دانشگاه است. عین دفاع مقدس است که در حین نبرد فرمول مبارزه و مقاومت را می آموختیم. الان نیز این طور است. صحنه در سطح گسترده ای فعال است. لذا می بینیم با وجودی تعداد شهدا زیاد نیست، ولی نسبت به گذشته بیشتر است.

به گزارش پانا،‌ شمشادی خبرنگار صدا و سیما در گزارش هایش از بازپس گیری ١٦٠ کیلومتر مربع از مناطق جنوب و جنوب غرب حلب که سال هاست در دست تروریست های تکفیری بوده، و آزادی دست‌کم ١٤ روستا و شهرک این منطقه از دست تروریست ها و هلاکت ٥٠٠ تروریست داعشی و غیر داعشی در این مناطق و شمال لاذقیه خبر داده است.

این خبرنگار هدف نهایی این عملیات را علاوه بر پاکسازی حومه حلب، نزدیک شدن به دو شهر فوعه و کفریا عنوان کرد. او می گوید: در این مناطق ماه‌هاست ٣٠ هزار شیعه در محاصره کامل داعشی هایی هستند که قسم خوردند، به محض ورود به این دو شهر، همه را قتل عام می کنند. جوانان و سرداران و پاسداران ایرانی که به حکم وظیفه " مستشاری" در سوریه هستند و تعدادشان هم به درخواست طرف سوری، نظر مسولان و شرایط حساس سوریه و منطقه در این کشور، افزایش یافته است، نقش مهم و تعیین کننده ای در "مستشاری - عملیاتی " این نبرد دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار