مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار به بنیاد مسکن استان در سال جاری

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 140 میلیارد ریال به منظور اجرا و تكمیل پروژه‌های نیمه تمام بنیاد مسکن استان تخصیص داده شده است.

کد مطلب: ۴۱۴۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری،سهراب رئیسی 27 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به اینكه بنیاد مسكن نخستین نهاد سازندگی بعد از انقلاب است، اظهار كرد: نگاه تازه به بحث روستاها و تخصیص اعتبارات و افزایش تسهیلات نشان دهنده اهمیت دولت تدبیر و امید به بحث روستاها است.
رئیسی با اشاره به اینكه فعالیت بنیاد مسكن در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی و بهسازی و مسكن شهری است، اظهار كرد: عمده فعالیت بنیاد مسكن در روستاها است.
وی با اشاره به اینكه اعتبارات عمرانی در سال گذشته 100 میلیارد ریال بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون 140 میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‌ها و تكمیل پروژه‌های نیمه تمام بنیاد مسکن استان تخصیص داده شده است.
رییسی با بیان اینكه روستا بهترین مولفه برای تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی هستند، تاكید كرد: كشورهایی كه به توسعه رسیده‌اند، روستا به عنوان كانون توسعه پایدار دیده شده است.
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان، اظهاركرد: فعالیت‌های عمرانی در 748 روستا در استان به سمت معیشت محوری حركت می‌كند.
وی بهسازی و بازسازی معابر و محیط روستایی، هدایت آب‌های سطحی، مسیل سازی، فضاسازی و رسیدگی به بهداشت روستاها را از اقدامات عمرانی بنیاد مسكن در روستاها برشمرد و افزود: اجرای این طرح‌های عمرانی موجب افزایش جذابیت در روستاها خواهد شد.
رئیسی از تهیه طرح هادی به عنوان نقشه راهبردی به منظور توسعه متوازن در روستاها عنوان كرد و تصریح كرد: اجرای این طرح موجب قانون‌مند شدن ساخت‌وسازها، حفظ اراضی زراعی و باغی، كاهش هزینه‌های دولت،سهولت در خدمات رسانی و همدلی میان روستائیان خواهد شد.
وی افزود: از میان 748 روستا در استان، 539 روستا بالای 20 خانوار هستند و در 273 روستا طرح هادی تهیه و اجرایی شده است و همچنین برای روستاهای زیر 20 خانوار طرح‌هایی در دست پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار