معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

همایش ˝احلی من عسل˝ به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:همایش ˝احلی من عسل˝ به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۱۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش استان مرکزی، علی شیرخانی در نشست خبری تبیین برنامه های معاونت فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همایش احلی من عسل در روز سه شنبه 30 مهرماه سال جاری در مدارس استان همزمان با سراسر کشور در قالب دسته های سینه زنی به سمت مساجد و مصلی ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: در شهر اراک نیز این برنامه در نواحی یک و دو راس ساعت ده و سی دقیقه برگزار می شود که دانش آموزان ناحیه یک به سمت کانون امام خمینی(ره) و دانش آموزان ناحیه دو تا کانون بسیج مراسم سینه زنی، زنجیر زنی و عزاداری برای سید و سالار شهیدان را ادامه می دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ابراز داشت: از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی طرح امین است که در 154 مدرسه استان در حال اجراست و براساس تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و حوزه ی علمیه امضا شده است 126 مبلغ خواهر و 28 مبلغ برادر طلبه به مدارس برای تقویت باور های دینی دانش آموزان و همچنین پربار نمودن برنامه های مدرسه اعزام خواهند شد.
شیرخانی اظهار داشت: احیای دارالقرآن ها از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش است زیرا دارالقرآن ها پایگاه شناخت استعدادهای قرآنی دانش آموزان هستند که هم اکنون در استان 9 پایگاه فعال و 21 پایگاه در حال آماده سازی برای پذیرش دانش آموزان در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم است.
وی بیان کرد: برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری پرسش مهر 16 با پرسش "پس از توافق هسته ای چه فرصت های تازه ای پیش روی ماست؟"، برگزاری جشن کتاب با اهدای 12500 جلد کتاب به مدارس مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب خوانی و همچنین مراسم کتابخوان از دیگر برنامه های معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: پنجم آبان ماه در 2400 واحد آموزشی هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار می شودکه در مدارس کم جمعیت 5 عضو اصلی و دو عضو علی البدل و در مدارس با جمعیت بیشتر 11 عضو اصلی و دو عضو علی البدل انتخاب می شوند.
شیرخانی گفت: مراسم سیزده آبان از دیگر برنامه های مهم آموزش و پرورش است که بخشنامه ها به مدارس ارسال و به حضور منظم دانش آموزان در روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی تاکید شده است.
وی در رابطه با برگزاری اردوهای راهیان نور افزود: امسال نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی اعزام را در دستور کار داریم بدین صورت که سال گذشته 9600 نفر ولی امسال 12000 نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند که اعزام ها از 11مهرماه آغاز و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: اردوی راهیان نور پسرها در سه دوره اعزام، دوره اول از 11مهرماه تا سوم آبان، دوره دوم از 3 تا 16 آذر و دوره سوم از یک تا15 اسفند ادامه دارد.
شیرخانی اظهار داشت: اعزام دخترها در دو دوره اعزام از 6 تا 28 آبان و دوره دوم از یک تا 30 بهمن انجام می شود که به طور مساوی 6 هزار دانش آموز دختر و پسر اعزام می شوند.
وی بیان کرد: فراخوان همایش مقاله نویسی با عنوان همایش علمی و ملی تربیت را در دستور کار داریم که در موضوعات تعیین نسبت تربیت اسلامی با ساحت 6گانه تعلیم و تربیت، تعیین الزامات بر اساس مبانی نظری بر اساس تحول بنیادین، تربیت از منزل دینی،تربیت و نهادهای امور تربیتی و تربیت و فناوری نوین برگزار خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی روش شناسی تربیت، تربیت و فرهنگ اسلامی ایرانی، تربیت و سازمان های مردم نهاد، تربیت و سازمان های رسمی و غیر رسمی را از دیگر موضوعات این همایش عنوان کرد.
وی ابراز داشت: فرصت شرک برای علاقمندان از نهم آذر تا دی ماه ادامه دارد و تمام اقشار جامعه به ویژه مربیان و صاحب نظران می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار