گرامیداشت روز جهانی نابینایان در مجتمع آموزشی شهید فهمیده

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: برنامه آموزشی و پرورشی مدارس نابینایان باید به گونه ای تدوین شده که روحیه احساس استقلال و زندگی مستقل در آنها حفظْ و تقویت شود.

کد مطلب: ۴۱۱۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
محمود خدمتی" در آیین گرامیداشت روز جهانی نابینایان در مجتمع آموزشی شهید فهمیده کاشان افزود: این تفکر که نابینایان را افرادی ناتوان می پندارد، گناهی نابخشودنی است که ریشه در تجربه گذشتگان ما دارد.
وی بااشاره به توانمندی های علمی و پرورشی دانش آموزان نابینا تصریح کرد: خانواده افراد نابینا باید در کنار مدرسه بکوشیم با درک صحیح از موقعیت این گروه از فرزندان جامعه و کشف ظرفیتهای آنها، زمینه زندگی مستقل را برایشان فراهم آوریم.
وی تاکید کرد: گرامیداشت روز 23 مهر و معرفی قانون عصای سفید، وظیفه همه افراد جامعه است تا رﻓﺘﺎری ﻣﻌﻘﻮﻻﻧﻪ و مسوولانه نسبت به ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن داﺷﺘﻪﺑﺎﺷیم و برنامه ای هدفمند برای حضور آنها در جامعه ارائه کنیم.
وی تاکید کرد: خانواده هایی که فرزند نابینا دارند، باید با احترام به تفاوت‌ها و پذیرش آن، روحیه امید را در آنان زنده کرده و در راستای افزایش سطح آگاهی‌ها و خلاقیت جامعه نابینایان و کم بینایان تلاش کنند.
خدمتی افزود: نوع برخورد ما با نابینایان، می تواند در سرنوشت آنها تأثیر متفاوتی داشته باشد و در رفتار خود باید واقع بین، باشیم و به آن ها بفهمانیم که با دیگران هیچ گونه تفاوتی ندارند.
مدیر مجتمع نابینایان شهید فهمیده کاشان گفت: رفتارهای ترحم آمیز جامعه با معلولان و نابینایان، هرچند از روی مهر و علاقه باشد، اما احساس ضعف را در آنها ایجاد کرده و باعث رنجش آنها می شود.
"حسنعلی هادی" افزود: جامعه به ویژه خانواده ها باید از کمک هایی که به استقلال و خودکفایی معلولان لطمه می زند، پرهیز کرده و از طریق آموزش های لازم و جشن های مستمر جامعه را با مسائل نابینایان آشنا کنند.
وی اظهار داشت: بسیاری از نابینایی ها چه منشا ارثی داشته باشد و چه ناشی از بیماری باشد، پیش گیری و درمان مخصوص به خود را دارد که می توان با مراجعه به موقع به پزشک متخصص و رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، از بروز آن جلوگیری به عمل آورد.
وی تاکید کرد: از آن جایی که نابینایی و کم بینایی، در بسیاری از موارد به دلیل آگاه نبودن مردم است، اطلاع رسانی رسانه ها و مطبوعات به ویژه صداو سیما، اهمیت بیش تری دارد. زیرا هزینه پیش گیری برای دولت و خانواده ها، بسیار کم تر از هزینه خدمات بعدی به نابینایان و کم بینایان خواهد بود .
به گفته وی، در سال جاری 20 دانش آموز نابینا در این واحد آموزشی ثبت نام کرده که چهار نفر آنها نیز در دبیرستانهای عادی مشغول به تحصیل هستند و از خدمات پشتیبانی و مشاوره ای این مجتمع استفاده می کنند.
هادی گفت: در سال گذشته، مهدیه زاهدی عبدالهادی، موفق به کسب رتبه دوم کشور در رشته احکام شد و "سمیه سادات بصیری" رتبه اول انشای نماز، "فاطمه رشیدی راوندی" رتبه اول تفسیر قرآن، "سید مهدی سجادزاده" رتبه اول اذان، "محمد خاوری" و "عطیه کریمی" رتبه اول قرائت قران، "ریحانه کمالی" در رشته حفظ و "مهدیه نمازی" رتبه دوم رشته قرائت قرآن در استان اصفهان را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار