به مناسبت روز ملی پارالمپیک؛

ورزش بوچیا در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی رشت به نمایش گذاشته شد

به مناسبت 20 مهر روز ملی پارالمپیک، بازی و ورزش بوچیا ویژه معلولان جسمی و حرکتی در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی رشت به نمایش گذاشته شد.

کد مطلب: ۴۱۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا - استان گیلان با حضور معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش، ریاست اداره آموزش و پرورش استثنایی، مسئولین هیئت ورزشهای معلولان و جانبازان، جمعی از کارشناسان ، معلمان، اولیا و دانش آموزان معلول جسمی و حرکتی و ... به مناسبت 20 مهر روز ملی پارالمپیک بازی و ورزش بوچیا ویژه معلولان جسمی و حرکتی در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی رشت به طور نمادین به نمایش و اجرا گذاشته شد و از منتخبین آن تجلیل به عمل آمد.
دراین مراسم که باهنر نمایی و اجرای موسیقی دانش آموزان نابینا و بازدید مسئولین ازکلاسهای آموزشی و توانبخشی همراه بود، مهدی بلوک اصلی ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و عوامل اجرایی آموزشگاه ، خدمت به این فرشتگان را از توفیقات الهی دانستند و از مسئولین خواستند تا به رفع هر چه بیشتر موانع و مشكلات این عزیزان كمك نمایند. در ادامه حسین زاده و اخلاقی معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه اداره كل جوایزی را به دانش آموزان معلول جسمی حركتی و نابینای این آموزشگاه اهدا نمودند.
شایان ذكر است بوچیا (boccia ) نوعی ورزش تفریحی ویژه معلولین جسمی حرکتی است و در مقایسه با دیگر ورزش ها دارای ویژگی هایی است که توانسته است نظر متخصصین ورزش معلولین را از ابعاد مختلف به خود جلب نماید و از طرفی موجب برابری فرصتها بین معلولین جسمی حرکتی گردد. ورزش بوچیا یکی از ورزش‌هایی می‌باشد که حتی ناتوان‌ترین افراد معلول هم می‌توانند در آن بازی عضو و حتی تا سطح مسابقات بین‌المللی و جهانی نیز راه پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار