رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

دوره آموزش داوری و مربیگری بوچیا ویژه مربیان تربیت بدنی مدارس استثنایی کردستان برگزارشد

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دوره آموزش داوری و مربیگری بوچیا ویژه مربیان تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش داوری و مربیگری بوچیا ویژه مربیان تربیت بدنی  مدارس استثنایی کردستان برگزارشد

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در بازدید از روند برگزاری دوره آموزشی بوچیا گفت: دوره داوری و مربیگری بوچیا ویژه مربیان تربیت بدنی مدارس با نیازهای ویژه 16 شهرستان، منطقه و ناحیه استان به مدت 12 ساعت و با حضور 23 نفر از مربیان تربیت بدنی استان در مدرسه با نیازهای ویژه توحید سنندج برگزار شد.

رنجبر گفت: تربیت بدنی جزء جدایی ناپذیر از نظام آموزش وپرورش به حساب می آید که از طریق حرکت رشد را در ابعاد جسمانی، روانی واجتماعی تسهیل کرده و به شکوفایی استعدادهای مطلوب به خصوص در دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک می کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری بیش از 17 دوره آموزش تخصصی ویژه معلمین مدارس با نیازهای ویژه با هدف توانمند سازی وارتقاء کارآمدی آنان برگزار شده است؛ افزود: با آموزش آخرین و متداول ترین روش ها به مربیان تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه سعی می شود توانمندی آنان را در آموزش مهارت های ورزشی ومهیا شدن برای فعالیت های مهم تر در آینده ارتقاء داد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: بوچیا که در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده در حال حاضر بعنوان ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی ،معلولیت های چندگانه وشدید حرکتی نیز شناخته می شود که بصورت انفرادی ،دونفره وتیمی انجام می پذیرد .

وی در ادامه اظهار داشت : این ورزش که در یکی از چهار کلاس ورزشی BC1-BC4 صورت می پذیرد نیاز به هماهنگی اندام ،پردازش سیستم عصبی مرکزی،کارگروهی وکنترل هیجانی دارد وکیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دارای فلج مغزی از طریق شرکت در این بازی و ارتباط با سایرین افزایش یافته است.

رنجبربا بیان اینکه 270 دانش آموز با نیازویژه جسمی حرکتی و چندمعلولیتی در مدارس با نیازهای ویژه استان به تحصیل می پردازند تصریح کرد :با برگزاری دوره های تخصصی و توانمندسازی معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه می توان خدمات آموزشی ،حمایتی وتربیتی کارآمدتری را به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار