پلاک کوبی 40 هزار اصله درخت در ملایر

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ملایر از پلاک کوبی 40 هزار اصله درخت در سطح شهر ملایر خبر داد و اظهار کرد: پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان سطح شهر ملایر در دو فاز انجام شده و فازهای بعدی نیز در حال اجرا است.

کد مطلب: ۴۱۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا از استان همدان، طالبیان احداث سرویس های بهداشتی و ظرفشویی در پارکها، جلوگیری از سرقت ها در فضای سبز، کاشت چمن، نصب دستگاه های ورزشی و بدنسازی در پارکها، احداث بوستان ولایت، بوستان شهدا و گلستان عاشوار و ساماندهی و اصلاح گورستان شمس آباد را از دیگر اقدامات برشمرد.
وی در عین حال جدا سازی آب فضای سبز شهر ملایر از آب آشامیدنی را از مهمترین اقدامات در راستای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: در این زمینه بالغ بر 15 هزار مترمربع لوله کشی با اعتبار شش میلیارد ریال در سطح پارکها و بلوارهای شهر اجرا شد و در صدد هستیم سایر نقاطی را که با آب شرب و تانکر آبرسانی می شود، جداسازی کنیم.
طالبیان ادامه داد: کل فضای سبز ملایر با 11 حلقه چاه آبرسانی می شود که از این تعداد، شش حلقه آن خشک شده و هم اکنون با پنج حلقه چاه آبیاری فضای سبز ملایر را مدیریت می کنیم که اگر خشک شدن چاه ها به همین روال پیش رود، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
وی از اخذ مجوز حفر دو حلقه چاه جدید خبر داد و گفت: اگر با حفر این دو حلقه چاه به آب برسیم، بخشی از مشکلات فضای سبز در منطقه شهرک ولیعصر(عج) و دریاچه کوثر حل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه هدف ما اجرای آبیاری تحت فشار برای مدیریت آب است، افزود: در حال حاضر 13 نقطه در شهر ملایر با آب آشامیدنی آبیاری می شود و با توجه به اینکه 95 درصد کل فضای سبز شهر ملایر با آب خام چاه های سازمان فضای سبز شهر آبیاری می شود، قصد داریم این نقاط را نیز تا پایان امسال از آب آشامیدنی جدا کنیم.
شهر ملایر دارای 178 هزار و 922 مترمربع فضای سبز و 50 پارک است و با 19.8 مترمربع بالاترین سرانه فضای سبز استان و غرب کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار