جلوگیری از قاچاق دام دستاورد پلاک کوبی دام هاست

رشت (پانا) - معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با پلاک گذاری دام، از قاچاق دام جلوگیری خواهد شد، گفت: هم اکنون اجرای این طرح در گیلان در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۵۳۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از قاچاق دام دستاورد پلاک کوبی دام هاست

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با اشاره به اینکه بحث هویت گذاری دام بحث روز در دنیا است گفت: هم اکنون انجام آن در استان ما بسیار جدی تر شده است.

علی اکبر نزاد گفت: هویت گذاری برای کنترل های بهداشتی و کنترل کشتارگاه استفاده می شود و اولین پله برای انتخاب دام مولد است.

اکبرنژاد خاطرنشان کرد: با پلاک گذاری دام، مالکین دام موظف می شوند، اطلاعات دام را گزارش و جابه جایی را ثبت کنند.

وی گفت: در این طرح جابجایی دام با کد پستی تعریف می شود با کامل شدن آن می‌توان آمار دقیق و طبق آن برنامه دقیق در تولید و مدیریت دام داشته باشیم.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه همچنین با اجرای این طرح از قاچاق دام جلوگیری خواهد شد، گفت: هم اکنون اجرای این طرح در گیلان در حال انجام است.

وی افزود: هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده و فاقد پلاک، ممنوع و قاچاق محسوب می شود و مشمول قوانین مبارزه با قاچاق می می شود.

اکبرنژاد با بیان اینکه در گیلان بالغ بر یک میلیون و 300هزار راس دام وجود دارد، ادامه داد: تاکنون 5هزار راس از این دام ها پلاک کوبی شده اند و یکسال فرصت داریم تا همه دامهای استان را پلاک کوبی کنیم.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تصریح کرد: بیشترین جمعیت دام سبک گیلان در تالش و بیشترین جمعیت دام سنگین گیلان در شهرستان رشت وجود دارد.

وی گفت: گیلان از لحاظ برخورداری از جمعیت گاو بومی رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار