بخشدار مرکزی شهرستان دماوند:

رسیدگی به روستاهای خسارت دیده از سیل اخیر دماوند

بخشدار مرکزی دماوند گفت : وقوع سیل درروستاهای بخش مرکزی شهرستان دماوند در ماه‌های اخیر، 14 میلیارد تومانی خسارت وارد کردو مسئولان در حال جبران این خسارات هستند.

کد مطلب: ۴۰۹۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران، وقوع سیلاب اخیر در روستاهای شرق شهرستان دماوند موجب خساراتی به بعضی از منازل، جاده‌ها و مزارع زراعی و باغی شد که روستای سربندان از توابع دهستان ابرشیوه از جمله این روستاها به شمار می‌رود.

در این زمینه، طرح‌های کانال‌کشی و لوله‌گذاری به همت و پیگیری مسئولان شهرستان دماوند در روستای سربندان انجام و بسیاری از خسارت‌های وارده شده نیز در حال جبران است.

بخشدار مرکزی دماوند در این ارتباط اظهار کرد: در پی جاری شدن سیلاب در روستاهای شرق شهرستان دماوند، خسارت‌هایی به منازل مسکونی، جاده‌ها و باغ‌ها و مزارع زراعی وارد شد که در این زمینه دو اقدام را در پیش گرفتیم.

مهدی حیدری افزود: در نخستین اقدام، اداره‌های بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برای برآورد و بررسی خسارت‌ها اقدامات خود را در روستاهای خسارت دیده انجام دادند.

وی ادامه داد: در دومین اقدام، کارگروهی را در دفتر فنی بخشداری مرکزی دماوند تشکیل دادیم تا میزان خسارت‌ها، علت وقوع سیلاب،‌ محل‌های سیلاب‌پذیر و … بررسی و شناسایی شوند.

بخشدار مرکزی دماوند با بیان اینکه بر اساس خسارات برآورد شده، ۱۴ میلیارد تومان به روستاهای این بخش بر اثر وقوع سیلاب خسارت وارد شده است، تصریح کرد: روستاهایی که به لحاظ مالی مشکل نداشتند، طرح‌های بهسازی خود را آغاز کردند.

حیدری اضافه کرد:‌ مشکلات محل‌هایی که خسارت وارد شده بود و یا نقاطی که امکان سیل‌زدگی داشت را در مدت زمان کوتاه برطرف کردیم؛ به دلیل اینکه ردیف بودجه دهیاری‌ها از طریق کمیسیون ماده ۹۹ تأمین می‌شود، توانستیم این اقدامات را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سربندان یکی از روستاهایی بود که مشکلات خسارات آن شناسایی و بعضی از آنها برطرف شد، بیان کرد: یکی از مشکلات روستای سربندان، این بود که آب جاری شده در بعضی از خانه‌ها جمع می‌شد که توانستیم این مشکل را برطرف سازیم.

بخشدار مرکزی دماوند در مورد تأمین اعتبارات خسارت‌های وارد شده به روستاها افزود: هنوز اعتبارات این خسارت‌ها تأمین نشده و تنها کارشناسان اداره‌های بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی جمع‌بندی‌ها و برآوردها را به ادارات ‌کل خود انعکاس دادند تا این اعتبارات در قالب اعتبارات مدیریت بحران یا اعتبارات درون‌سازمانی اختصاص پیدا کند.

حیدری خاطرنشان کرد: تاکنون اعتبارات تمام اقدامات انجام شده، از منابع داخلی دهیاری‌ها و شورای بخش مرکزی تأمین شده است.

لازم به ذکر است شهرستان دماوند از دو بخش مرکزی و رودهن، پنج شهر و ۱۱۱ روستا تشکیل شده که بخش مرکزی آن شامل سه دهستان جمع‌آبرود به مرکزیت شهر آبسرد، دهستان ابرشیوه به مرکزیت روستای سربندان و دهستان تاررود به مرکزیت روستای مراء است.

/خبرنگار : مهدی عیسی خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار