رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

تسویه هزینه سوخت هواپیماها هر 10 روز یک‌بار /تقسیط بدهی‌ها با مجوز وزیر نفت

خبرگزاری پانا: رییس سازمان هواپیمایی کشوری از توافق نسبی شرکت‌های هواپیمایی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای تحویل سوخت به پروازهای داخلی خبر داد و گفت: بر این اساس هر 10 روز یک‌بار باید هزینه سوخت هواپیماها تسویه شود و مطالبات گذشته شرکت‌های هواپیمایی پس از اخذ مجوز وزیر نفت، تقسیط می‌شود.

کد مطلب: ۴۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا پهلوانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - با اشاره به بروز اختلاف حساب مالی بین برخی شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در پی توافقات صورت گرفته بین دو طرف‌، در حال حاضر مشکل تحویل سوخت پروازها حل شده و پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی طبق برنامه‌ انجام می‌شود.


وی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری طی ماه‌های گذشته به تشکیل جلسات مستمر با مسوولان شرکت‌های هواپیمایی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منظور رفع مشکل چگونگی تحویل سوخت و پرداخت بدهی اقدام کرده است.


پهلوانی افزود: روز گذشته نیز در جلسه‌ای که با شرکت‌های هواپیمایی و مسوولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، نحوه وصول مطالبات ناشی از فروش سوخت به شرکت‌های هواپیمایی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که در پی توافقات به عمل آمده مقرر شد از 19 دی‌ماه جاری فروش سوخت بر مبنای هزینه 7000 ریال برای پروازهای داخلی محاسبه و هر 10 روز یک‌بار تسویه شود.


به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری از این پس مطالبات گذشته شرکت‌های هواپیمایی براساس جدول پیشنهادی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پس از اخذ مجوز وزیر نفت تقسیط خواهد شد.


خلبان پهلوانی در پایان اظهار کرد: همچنین براساس توافقات به عمل آمده تمامی شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت سوخت مورد نیاز موظف به انعقاد قرارداد و ارائه ضمانت نامه معتبر بانکی و سفته ظرف مدت یک هفته آینده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار