بازیگر نمایش «آتیس‌ها و پاتیس‌ها»:

عوامل اجرایی کار کودک روانشناسی بدانند

خبرگزاری پانا: بازیگر نمایش «آتیس‌ها و پاتیس ها » گفت: عوامل اجرایی کار کودک باید روانشناسی بدانند.

کد مطلب: ۴۰۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، علی اسماعیل‌زاده که 14 سال است به شکل حرفه‌ای تئاتر کار می‎کند، اظهار کرد: این سومین کاری است که برای کودک، در آن ایفای نقش می‌کنم.
وی با بیان اینکه در کارهای مختص کودک باید به لحاظ روانشناختی کودک را بشناسیم، افزود: انتخاب متون خاص کودک و مرتبط با دغدغه‌های آنها که در آن اهداف آموزشی را در قالب کودکانه دنبال کند و خشک و بی‌روح نباشد؛ ضروری است.
بازیگر نمایش «آتیس‌ها و پاتیس‌ها» با بیان اینکه جشنواره تئاتر همدان در حال نزدیک شدن به اهداف اصلی کار برای کودک است، ادامه داد: 22 سال از جشنواره گذشته و جا دارد کارهای مختص خود کودک در جشنواره ارئه شود.
وی با بیان اینکه مخاطب‌شناسی در تئاتر کودک جایگاه خود را پیدا نکرده است، افزود: متاسفانه کار کودک در کشور جدی گرفته نشده است.

اسماعیل‌زاده با تأکید بر اینکه یک هفته در سال برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کافی نیست، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در طول سال، پشتیبانی و حمایت مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه باید اجرای عمومی آثار نمایشی برای کارگردانان کار کودک و نوجوان در همه شهرها اجبار شود، افزود متأسفانه برخی از کارگردانان برای کودک کار تولید نمی‌کنند بلکه بیشتر برای درآمدزایی، کار می‌سازند.

بازیگر نمایش ««آتیس‌ها و پاتیس‌ها» ادامه داد: صرف اینکه کودکان و نوجوانان را در مدارس به تئاتر دعوت کنیم این قشر جذب نمی‌شوند، بنابراین باید فرهنگسازی مد نظر باشد.
اسماعیل‌زاده با بیان اینکه عوامل اجرایی کار کودک باید روانشناسی کودک بدانند، با اشاره به شعار جشنواره امسال با عنوان «کودک امروز، تماشاگر خلاق» افزود: باید تماشاگران را تربیت کنیم که کار خوب ببینند و خلاقانه به دنبال نمایش بهتر بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار