پانا گزارش می دهد:

مراسم نمادین استانی جشن عاطفه ها در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

خبرگزاری پانا:همزمان با مدارس سراسر کشور، جشن عاطفه های دانش آموزان استان خوزستان صبح امروز چهارشنبه هشتم مهرماه نود و چهار با حضور مسئولان استانی به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۴۰۴۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارآموزش و پرورش پانا، مراسم نمادین استانی جشن عاطفه ها صبح امروز 8مهرماه 94 با حضور مسئولان استانی و محلی و با حضور پرشور دانش آموزان در دبستان پسرانه رهنما این ناحیه واقع در شهرک نفت برگزار شد.
آیت الله دکتر حیدری نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهرستان اهواز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم گفت: پیامبر اسلام به لحاظ جایگاه و منزلت واقعه غدیر، عید غدیر را افضل تر از دیگر اعیاد اسلامی همچون قربان، فطر و جمعه دانسته است و این نشان از جایگاه غدیر در بین مسلمانان دارد.
وی همچنین افزود: اعیاد دیگر اسلامی به فروع دین ارتباط دارد ولی عید غدیر که تکمیل کننده رسالت پیامبر و نشانه امامت امام علی (ع) است به اصول دین که ریشه اسلام است ارتباط دارد و به همین لحاظ جایگاه آن برتر از دیگر اعیاد اسلامی می باشد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جود، کرم و بخشش حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در اعطای افطاری خود به مستمندان گفت: اولین جشن عاطفه ها را در اسلام، اهل بیت(ع) برگزار نمودند که با وجود گرسنگی، غذای افطاری خود را به مدت سه روز به نیازمندان بخشیدند.
امام جمعه موقت شهرستان اهواز خاطر نشان ساخت: امروز دانش آموزان ما به تبعیت از سیره ائمه علیه السلام در جشن عاطفه ها شرکت می کنند و کمک های مالی خود را به جشن عاطفه ها اهداء می نمایند تا همزمان با آغاز سال تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند تقسیم شود.
علیپور معاونت مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خوزستان در این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: ما امروز درس نوع دوستی را از شما فرا می گیریم تا فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوع در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج پیدا کند.
وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی گذشته در جشن عاطفه ها، بعد از استان خراسان رضوی توانستیم رتبه دوم کشور را در جمع آوری کمکهای مردمی در جشن عاطفه ها کسب نماییم و بالغ بر 700 میلیون تومان کمک های نوع دوستانه مردم شریف استان خوزستان در جشن عاطفه ها جمع آوری و بین دانش آموزان نیازمند توزیع گردید.
سید بهادر موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در این مراسم گفت: حس نوع دوستی منبعث از مکتب تشیع است و با ترویج حس نوع دوستی یکی از مهارت های زندگی و ارزشهای بزرگ اسلامی در مکتب تشیع را در بین دانش آموزان ترویج می کنیم.
وی همچنین گفت این کمک های خیرخواهانه دانش آموزان حامل پیامهای ارزشمندی از طرف آنان است تا خیرخواهی و انسان دوستی را در جشن عاطفه ها تمرین کنیم و آن را در جامعه اسلامی و در بین اقشار دیگر جامعه ترویج نماییم.
مسرور رییس سازمان دانش آموزی استان خوزستان با بیان اینکه جشن عاطفه ها با این هدف برگزار می گردد تا دانش آموزان نیازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی از کمک هم نوعان خود بهره مند شوند،گفت: امروز جشن عاطفه ها در کلیه مدارس استان خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار