استاندار خوزستان :

نوآوری در ادبیات دفاع مقدس یک هنر است

خبرگزاری پانا: استاندار خوزستان گفت : خیلی از افرادی که در دفاع مقدس نقش های موثری را ایفا کردند در فراموشی از دنیا رفتند ،از این رو ما در مجموعه ی استانداری خوزستان تصمیم گرفتیم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید استان را در جهت زدودن غبار فراموشی از خاطره ی این عزیزان ، برگزار کنیم .

کد مطلب: ۴۰۲۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا ،عبدالحسن مقتدایی در مراسم تجلیل از مسئولین ستادهای پشتیبانی جنگ دستگاه های اجرایی استان که صبح امروز در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد ، گفت :

مدیریت استان از سال گذشته با تاکید بر اهمیت ارزشهای قدیمی انقلاب و دوران دفاع مقدس ،

چندین کار را که ارتباط مستقیم با دوران دفاع مقدس دارد به لحاظ اعتقادی ، محور کار خویش قرار داد و دستگاه های مختلف نیز در این راه به ما کمک کردند.

وی افزود: دفاع مقدس برای نسل جوان باید با ادبیات و زبان جدید ترسیم شود و باید در این خصوص از کارهای تکراری پرهیز کنیم چون به کار گیری روش های جدید برای پرداختن به رویدادهای قدیمی یک هنر به شمار می آید .

استاندار خوزستان گفت : خیلی از افرادی که در دفاع مقدس نقش های موثری را ایفا کردند در فراموشی از دنیا رفتند ،از این رو ما در مجموعه ی استانداری خوزستان تصمیم گرفتیم نکوداشت نمایندگان شهید و فقید استان را در جهت زدودن غبار فراموشی از خاطره ی این عزیزان ، برگزار کنیم .

وی با اشاره به اینکه هفته ی دفاع مقدس بهانه ای برای ایجاد نوآوری در پرداختن به رشادت های کسانی است که در این دوران نقش آفرینی کردند ،گفت : امسال نیز به سراغ مسئولین پشتیبانی جنگ در سازمان های مختلف رفتیم و از فرمانداران و دستگاه هایی که حضور دارند خواهشمندیم تا مشابه همین مراسم را در شهرستانها و دستگاه های تحت تصدی خود برگزار کنند .

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه از قلم انداختن برخی از افرادی که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردندبرای ما ناپسند است ، اظهار داشت : اگر یک سرباز در سنگری از میهن اسلامی دفاع می کند و از خود رشادت نشان می دهد برای اینکه در کارش موفق شود نیاز به یک عقبه ی محکم دارد و ما وظیفه داریم این جنگو را که نماینده ی حکومت اسلامی است ،مورد حمایت قرار دهیم .

مقتدایی با اشاره به اینکه یکی از ارکان اساسی در اقتدار و حفظ یک حکومت نیروهای نظامی هستند ، خاطر نشان کرد:ما نشان دادیم که در حکومتمان علاوه بر قدرت نظامی از استوانه های قدرتمندی چون حمیت و غیرت ناشی از اعتقادات مردمی نیز برخوردار است که باید این پشتوانه های عظیم را پاس بداریم.

مشاور وزیر نفت : خرمشهر آن شهری نیست که خدا آزاد کرده است


محمد تقی امان پور نیز در این همایش با اشاره به برخی از خاطرات خود در دوران دفاع مقدس اظهار داشت : زنده نگه داشتن حال و هوای دفاع مقدس یک رسالت است که صدا و سیما باید در معرفی فعالیت های پشتیبانی جنگ در استان به مردم بیش از این تلاش کند.

وی گفت : نگه داشتن اهواز در طی دوران جنگ برای ما یک اسطوره بود چون عراقی ها تا 10 کیلومتری اهواز پیشروی کرده بودند و ما با بهره گیری از ابزارهای مهندسی در جنگ توانستیم بر دشمن فائق آییم .

مشاور وزیر نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر خرمشهر آن شهری نیست که خدا آزاد کرده است ، گفت: ما برای خرمهشر آنچه که لایقش بوده را انجام ندادیم و خوزستان مردم شهید پروری دارد که خون های زیادی را برای حفظ این سرزمین اهدا کردند به همین منظور لیاقت این مردم و خوزستان بیش از کارهایی است که برای آنها انجام داده ایم .


وی اضافه کرد: باید پاداش مردمی که در دوران دفاع مقدس ایستادند و از این سرزمین دفاع کردند داده شود و ما موظف هستیم تا در نظام اسلامی امکاناتی را برای پیاده کردن طرح توسعه ی جامع استان خوزستان تدوین و اجرا کنیم .
در این آیین از مسئولین ستادهای پشتیبانی جنگ دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار