معاون استاندار گیلان: نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران در ادبیات دفاع مقدس بیشتر تبیین شود

رشت ( پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تأکید کرد که فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس به‌ویژه زنان نویسنده باید عناوین مرتبط با آثار تالیفی و پژوهشی را گسترش دهند و بیشتر به نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران بپردازند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار گیلان: نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران در ادبیات دفاع مقدس بیشتر تبیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمود قاسم نژاد امروز (سه‌شنبه) در آئین تجلیل از نویسندگان زن حوزه دفاع مقدس استان گیلان درخشش بانوان گیلانی در عرصه ادبیات به ویژه ادبیات دفاع مقدس را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: پژوهش و تالیف، کاری سخت اما ارزشمند است که اثرات آن قرن ها باقی می ماند.

وی حماسه فتح خرمشهر را پیروزی بزرگ برای رزمندگان اسلام در مقابل لشکریان کفر دانست و افزود: رشادت ها، شجاعت ها و از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس، آن گونه که شایسته نام شهدا و ایثارگران است، باید به جامعه معرفی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم اهتمام جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس به ویژه زنان نویسنده باید عناوین مرتبط با آثار تالیفی و پژوهشی را گسترش دهند و بیشتر به نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران بپردازند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه زنان سهم زیادی در ایجاد فرهنگ دفاع مقدس داشتند، گفت: استان گیلان هشت هزار شهید دفاع مقدس دارد؛ این در حالی است که تعداد شهدای گیلانی با تعداد شهدای استان های مرزی درگیر جنگ برابری می کند که نشان دهنده پرورش دینی، اخلاقی و انسانی شهدای ماست و این امر نشانگر این مطلب است که مادران گیلانی با تربیت صحیح، چنین انسان هایی را تقدیم نظام و کشور کردند و اکنون حق دارند که بیشتر از آنان گفته شود.

وی شهادت را یکی از آموزه های فرهنگ دینی و شیعی دانست و خاطرنشان کرد: ایثار ، مفهوم بشری دارد اما وقتی در کنار شهادت قرار می گیرد تبدیل به یک فرهنگ متعالی و پیشرفته می شود که به زندگی انسان معنا می بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، با اشاره به اثرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یادآور شد: ایثار و شهادت از عالی ترین مفاهیم الهی است و ائمه اطهار(ع) در مسیر شهادت الگوهای بی بدیلی را ایجاد کردند لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عزت، اقتدار، خودباوری و تعالی جامعه کمک می کند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم باورهای دینی جامعه را رشد دهیم و اعتقادات مردم را تقویت کنیم، ادامه داد: جامعه به ویژه نسل جوان باید با اهداف نظام اسلامی آشنا شود و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ غنی اسلامی و شیعی لازمه تحقق این اهداف است.

قاسم نژاد، عاشورای امام حسین(ع) را تجلی فرهنگ ایثار، شجاعت، وفاداری، ولایتمداری و شهادت دانست و اظهار کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس از عاشورا تاسی گرفتند و با آموزه های شیعی به میدان نبرد با دشمن رفتند و برای حراست از کیان نظام و کشور در خط مقدم ماندند و جان‌فشانی کردند.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه رهبر انقلاب دفاع مقدس را اوج افتخارات ملت ایران می دانند، گفت: بالندگی، خودباوری و احیای ارزش های انقلابی در این حرکت وجود دارد و لذا حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به طور جدی در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی کشور دیده شود.

وی نشر ارزش های انقلاب به برکت خون مطهر شهدا را دارای اثرگذاری مضاعف دانست و تصریح کرد: روحیه ایثار، اخلاص و خودباوری شهدا باید به نسل های سوم و چهارم انقلاب تزریق شود تا در برهه های حساس پیش روی نظام، پیروز و سربلند باشیم زیرا همین جوانان بودند که هشت سال دفاع مقدس را عزتمندانه مدیریت کردند.

در پایان این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری، از هفت بانوی نویسنده حوزه دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار