بیمارستان های همدان به دستگاه امحاء زباله مجهز شدند

خبرگزاری پانا: تمام 9 بیمارستان شهر همدان به دستگاه امحاء زباله مجهز شدند.

کد مطلب: ۴۰۲۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این اقدام با همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان و پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان صورت گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ ضوابط و روشهای اجرائی مدیریت پزشکی، بیمارستانهای خصوصی شهر همدان مجهز به دستگاه اتوکلاو شدند و بیمارستانهای دولتی نیز به تدریج با تأمین اعتبار لازم به آنها پیوستند و در حال حاضر تمامی 9 بیمارستان شهر دارای دستگاه بی خطر ساز هستند که با پایشهای صورت گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان مشخص شد.
بهاره نوری صفا افزود: در سه بیمارستان باقی مانده (بعثت، بهشتی و مرکز تخصصی قلب فرشچیان) نیز به تازگی سیستم بی خطرساز زباله های عفونی نصب شده و در مرحله راه اندازی و شروع به کار قرار دارد که با پیگیری های انجام شده فعالیت آنها ظرف یک یا دو هفته آینده آغازخواهد شد.
وی افزود: پسماندهای ویژه و خطرناک بیمارستانی شامل انواع پسماندهای عفونی، مواد شیمیایی، مواد سمی، مواد کارسینوژن و اجسام تیز و برنده است که طی سالیان گذشته مدیریت مناسبی بر آنها اعمال نمی شد و بخش عمده ای از پسماندهای بیمارستانی به همراه زباله های عادی به محل دفن زباله منتقل و در آنجا دفن می شدند.
نوری صفا اظهار کرد: در برخی از بیمارستانها نیز زباله های عفونی توسط دستگاه زباله سوز سوزانده می شدند که این امر موجب انتشار گازهای آلاینده در هوای شهر می شد و احتمال بروز بیماری و مشکلات مختلف برای شهروندان را در پی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار