مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست در گفت و گو با پانا:

سفید بالک ها در کدام مناطق پایتخت بیشتر دیده می شوند

خبرگزاری پانا: مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه جمعیت سفید بالک ها رو به افزایش نیست، گفت: سفید بالک ها بیشتر در نواحی مرکزی پایتخت دیده می شوند.

کد مطلب: ۳۹۶۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل کهرم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا گفت: مگس های سفید بیشتر در نواحی مرکزی مثل ناصرخسرو، نزدیک مسجد شاه و بازار دیده می شوند، چون این نواحی نسبت به نقاط شمالی گرم تر است و به دلیل انبوه ساختمان ها باد کمتر می وزد .از دیگر دلایل وفور این حشرات در این مناطق قدیمی بودن بافت، وجود جوی ها و حوض ها در خانه ها که محل تخم گذاری سفید بالک ها است.


وی در ادامه افزود: پدیده سفید بالک ها جای نگرانی ندارد و یک فاجعه زیست محیطی نیست، هر فصلی حشرات خاصی دارد این مسئله در اروپا نیز صدق می کند.


کهرم در ادامه افزود: مگس های سفید سیکل یک ساله زندگی دارند، قبل از مرگ تخم گذاری می کنند و سال بعد با مساعد شدن هوا این پشه ها از تخم در می آیند و حداکثر 23 روز بعد، بعداز تخم گذاری از بین می روند.


مشاور عالی رئیس سازمان محیط زیست با رد دو نظریه آلودگی هوا و استفاده بیش از حد سموم در پی افزایش سفید بالک ها گفت: مشابهت های انسان با همه موجودات بیش از تفاوت های آن هاست، همان طور که آلودگی هوا باعث مرگ و کاهش انسان ها می شود، باعث مرگ مگس های سفید نیز می شود و این موضوع در مورد سموم نیز صادق است.


این در حالی است که محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران دلیل هجوم مگس های سفید را استفاده بیش از حد از سموم می داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار