رییس سازمان دانش آموزی استان البرز:

تعاونی های آموزشگاهی عرصه ای برای تمرین مشارکت اجتماعی دانش آموزان است

خبرگزاری پانا:رییس سازمان دانش آموزی استان البرز از تشکیل تعاونی های آموزشگاهی بارویکردآموزشی، تربیتی، پرورشی در مدارس استان خبرداد.

کد مطلب: ۳۹۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

مهدی عبادی در گفتگوباخبرنگارپانا،در تبیین فلسفه تشکیل تعاونی های آموزشگاهی اظهارداشت:دانش آموزان درکنارآموزش های رسمی دبیران ومعلمان، اکثر مهارت ها، علایق و دانستنی های خود را از همسالان فرامی گیرند و درواقع گروه همسالان تأثیر زیادی در تطبیق دانش آموزان با نظم اجتماعی، مفاهیم و ارزش های آن از قبیل تعهدهای متقابل، روح همکاری، همبستگی و احساس مسئولیت در قبال دیگران خواهند داشت.

وی افزود:نمادسازی و تجمیع دانش آموزان در فعالیت های گروهی از جمله راهکارهایی است که می توان به کمک آن، اقدام به انتقال الگوها و فرهنگ های مناسب توسط همسالان به خودشان نمود ویکی از این نمادها و تشکل ها، سازماندهی دانش آموزان در قالب فعالیت های تعاونی در آموزشگاه ها و مدارس می باشد.

رییس سازمان دانش آموزی استان البرز؛درخصوص اهداف تشکیل تعاونی های آموزشگاهی گفت: ترویج روحیه همکاری متقابل، همفکری و انجام خدمات گروهی؛ آموزش و ایجاد روحیه مشارکت و مداخله گری فعال در امور اجتماعی و اقتصادی؛ آموزش و تقویت مهارت در زمینه چگونگی تصمیم گیری درست و به هنگام و آشنایی با مفاهیم اساسی مثل دموکراسی و رأی گیری از جمله اهدافی است که امیدواریم با تشکیل تعاونی های آموزشگاهی به انها دست یابیم.
عبادی اظهارکرد:آموزش جامعه پذیری و مشارکت اجتماعی یکی از اهداف نظام آموزشی مااست و انتظار داریم با تشکیل این تعاونی ها دانش آموزان ضمن آشنایی با قوانین و مقررات وازآنها پیروی کنند واین امر عاملی در ایجاد توانایی جلب اعتماددر دیگران ؛فعالیت و حرکت در جهت رفع مشکلات و موانع فردی در قالب همکاری های جمعی بشود.
وی گفت: در کنار این اهداف تعاونی های آموزشگاهی تأمین ملزومات وکالاهای موردنیازمصرفی دانش آموزان ازجمله خوراک، پوشاک، لوازم التحریر با قیمت وکیفیت مناسب برعهده می گیرد و محلی برای فروش محصولات ودستاوردهای دانش آموزان می باشد.

وی درخصوص شیوه تشکیل تعاونی ها اظهارداشت:مدیران مدارس پس از تعیین فضای مناسب براساس معیارها واستانداردهای اعلام شده و تاییدکارشناسی بهداشت وسلامت ناحیه اقدام به اخذ مجوز از سازمان دانش آموزی می کنند.

عبادی گفت: فعالیت این بوفه ها به صورت مستمر مورد کنترل و ارزیابی کارشناسان بهداشت وسلامت آموزش وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی قرارمی گیرد.

رییس سازمان دانش آموزی استان البرز،افزود:مدیران مدارس پس از اخذ مجوز نسبت به تشکیل هیات مدیره تعاونی متشکل از مدیر ، معاون پرورشی ، رییس انجمن اولیاء مربیان ، رییس شورای دانش آموزی ودانش آموزمنتخب اعضاء اقدام نموده وخودمدیر یا نماینده وی به عنوان مدیرعامل و یک نفر را به عنوان فروشنده انتخاب خواهدکرد.

وی افزود:حداقل تعداد اعضاء برای تشکیل تعاونی آموزشگاهی 50نفر می باشدوهر دانش آموز مجازبه خریدحداکثر 5سهم 10000ریالی است.




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار