استاندارهرمزگان؛

خلیج‌ فارس بیانگر تاریخ و هویت دینی وملی ایرانیان است

خبرگزاری پانا: استاندار هرمزگان در افتتاحیه دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: خلیج فارس بیانگر تاریخ وهویت دینی و ملی ما ایرانیان است.

کد مطلب: ۳۹۳۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جاسم جادری افزود: خلیج فارس بیانگر تاریخ و هویت دینی و ملی ما ایرانیان است و در کنار روز ملی خلیج فارس باید برنامه‌های مرتبط با این موضوع در طول دیگر ایام سال نیز توسط دبیرخانه جشنواره خلیج فارس اجرایی شود.

وی ادامه داد: مدیریت استان هرمزگان نیز تلاش می‌کند با دید وسیع از برنامه‌های منسجم برای معرفی خلیج فارس حمایت کند.

استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان به عنوان قلب تپنده ایران اسلامی در موقعیتی استراتژیک قرار دارد و مردم این استان با تقدیم شهدای بسیار، پاسداران خوبی برای خلیج فارس بوده اند.

جادری با اشاره به تدابیر دولت برای عمران و آبادانی جزایر و سواحل خلیج فارس، تصریح کرد: توجه به موضوع مهم خلیج فارس از جنبه‌های مختلف، رسالت دینی و ملی ماست و در جهت تقویت جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اختصاص اعتبارات ویژه و همچنین فضای فیزیکی بیشتر و مناسب‌تر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، به اجرای برنامه‌های مرتبط با خلیج فارس در طول سال کمک کنیم.

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم، بیان کرد: با افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های مرتبط با خلیج فارس از یک روز به یک جریان در طول سال گسترش یابد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای راه اندازی موزه هنری و موزه صوتی برای حفظ آواها و نواهای مخصوص خلیج فارس در دست اجرا داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: همچنین برای برگزاری همایش های مختلف با موضوع خلیج فارس برنامه‌ریزی شده که در ابتدا به دنبال برگزاری همایش پژوهشی خلیج فارس هستیم.

درویش‌ نژاد گفت: خلیج فارس هویت سرزمینی ما ایرانیان است و با اجرای این برنامه ها تلاش می کنیم حقانیت آن در دنیا ثابت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار