در گفت و گو با پانا مطرح شد:

عمده نقدینگی سرگردان در مسکن/ پویایی اقتصاد در گرو کاهش قیمت ملک

خبرگزاری پانا: خرازی با بیان اینکه 50 درصد اقتصاد ایران به مسکن اختصاص دارد ،اضافه کرد: چرخش مالی در این بخش از طریق کاهش قیمت ملک و بازگشایی معاملات مسکن می تواند موجب به حرکت در آمدن سایر بخشها شود .

کد مطلب: ۳۹۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، حسین خزلی خرازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود نقدینگی در بازار گفت: هم اکنون جلوی رشد پایه پولی گرفته شده است و حباب موجود در اقتصاد گرفته شده ولی به جای اصلی خود بازنگشته است.

به اعتقاد این کارشناس ارشد بازار سرمایه، بخش زیادی از حباب خالی شده در اقتصاد توسط بانک ها بلعیده شده و در بخش مسکن سرمایه گذاری شده است.


وی افزود: با وجود سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم بانک ها در بخش مسکن و اعطای وام در این بخش تاکنون برگشت سرمایه ای صورت نگرفته است و به همین دلیل چرخش پولی این بخش صفر است.


خرازی با بیان اینکه 50 درصد اقتصاد ایران به مسکن اختصاص دارد ،اضافه کرد: چرخش مالی در این بخش از طریق کاهش قیمت ملک و بازگشایی معاملات مسکن می تواند موجب به حرکت در آمدن سایر بخشهای اقتصادی شود .


وی در ادامه با تاکید بر حرکت چرخ دنده های بزرگ اقتصاد کشور برای فعال شدن اقتصاد تصریح کرد: در صورت گردش چرخه بازرگانی خارجی و برداشته شدن کامل تحریم ها و منابع ارزی و رونق مبادلات خارجی در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تسهیل واردات و صادرات و رونق اقتصادی خواهیم بود که این امر پویایی صنعت و شرکت های بورسی را نیز به همراه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار