آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان برگزارشد

خبرگزاری پانا: آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی با حضور دکتر عماد مشاور وزیر ورئیس سنجش آموزش وپرورش کشور و مسئولین استانی درمحل سالن گلشن بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۳۸۸۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا: رییس سنجش وزارت آموزش و پرورش کشوردر آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی در جمع مسئولین استان گفت: استقبال از رشته ریاضی و فیزیک کم شده است به طوریکه امسال تنها 10 تا 12 درصد دانش آموزان در دوره دوم متوسطه این رشته را انتخاب کرده‌اند.

عبدالرسول عمادی با بیان این مطلب افزود: درحالی که برای توسعه صنعت کشور نیاز شدید به این رشته است.

وی اظهار کرد: رشته ریاضی فیزیک برای کشور ارزشمند است و به همین منظور باید دانش آموزان را تشویق کنیم تا رشته‌هایی که برای آینده کشور نیاز است بیشتر دایر شود. اما این در حالی است که 60 درصد دانش آموزان پایه دوم متوسطه در رشته علوم تجربی هستند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرط علم آموزی دانش آموزان را پرسشگربودن آن‌ها دانست و بیان داشت: دانش آموزان باید پرسش گر باشند و این مهم باید در مدرسه نهادینه شود.

عمادی از دیگر شرط‌های علم آموزی را نیز اشتغال تمام وقت به تحصیل عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها هزینه‌های فرزندان خود را تأمین می‌کنند تا آنان آسوده درس بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: اما برخی از دانش آموزان با وجود اینکه تمام امکانات برای آنان مهیا است در اتاق با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند.

عمادی مشاور وزیر و رئیس سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه هم اکنون تقاضای برخی از دانش آموزان استفاده از وایبر و سایر شبکه‌ها شده گفت: در تحصیلات تکمیلی در سایر کشورها یک دانشجو باید تمام وقت درس بخواند. اگر فردی برای تحصیل در دوره‌های تکمیلی به خارج از کشور سفر کند به آن ویزای تحصیل داده می‌شود که تمامی هزینه‌ها نیز به آن فرد می‌دهند اما اگر در جایی مشغول کار شود به عنوان مجرم شناخته می‌شود.
عمادی درست کار کردن، اهمیت به مقام معلم و وصل به منبع علم و فیض را از دیگر شرایط علم آموزی عنوان کرد.
وی در خصوصشان و جایگاه معلم نیز گفت: تنها با حرف نباید از معلم تعریف کنیم بلکه باید نیازهای اولیه این قشر برطرف شود، چرا که علم نیاز اولیه نیست.

محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی خوشبختانه دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای بخش آموزش و پرورش اختصاص داده است. و نیز افتخار جامعه ما این است که مربیان و معلمان خوب داریم زیرا که ایران مثل نگین در جهان قرار دارد.
وی با بیان اینکه موثرترین قشر جامعه معلمان هستند گفت: باید کمک شود تا مشکلات این بخش در حوزه اقتصاد برطرف شود.

در این آیین از عباس سعیدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تقدیر و براتعلی حاتمی نیز به عنوان مدیرکل معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار