جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی آغاز شد

خبرگزاری پانا: ششمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی (یادمان دعبل خزاعی) در خوزستان آغاز شد.

کد مطلب: ۳۸۷۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، برنامه‌​های آیین گشایش این جشنواره پس از خواندن پیام وزیر ارشاد توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور 12 شاعر از کشورهای اسلامی و مهمانان داخلی آغاز ​شد.

در پیام علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به ششمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی (یادمان دعبل خزاعی) آمده بود است: «سیزدهمین کاروان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) پس از یک سال گذر از سراسر ایران و مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر همزمان با ولادت آن حضرت در جوار آستان حضرت شمس‌الشموس بار اقامت خواهد افکند تا در جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل‌انگیز رضوی معطر شده است، سرآمدان و برترین‌های خویش را معرفی کند.

این کاروان پس از 13 سال چنان چابک و پر توشه شده است که به همه استان‌های کشور و بیشتر شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها سفر کرده و منشاء آفرینش‌های فرهنگی هنری کم‌نظیری شده است.

نسیمی که از سمت خراسان می‌وزد و موجی که این جشنواره به راه انداخته کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رافت امام هشتم به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و در افشان رهنمون کرده است تا جوانه‌های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالم‌تاب ببالند و بر بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.

در آستانه دهه کرامت که برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان‌ها به نقطه نهایی رسیده و به بار نشسته است وظیفه خود می‌دانم بهترین درودهایم را به همه شیفتگان و عاشقان گمنام امام هشتم که در جای جای میهن عزیزمان بی‌هیچ ادعایی در تلاشی یک ساله برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های موضوعی را عهده‌دار شدند و امروز از گام نهادن در این ساحت قدسی و ترویج فرهنگ رضوی احساس رضایت و خوشنودی می‌کنند تقدیم نمایم.

لازم می‌دانم از مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، دبیران جشنواره‌ها و اعضای ستادهای برگزاری و تمام شرکت‌کنندگان در این تلاش ارزنده معنوی صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمایم. مفتخرم که به عنوان خدمتگزاری کوچک در دایره بزرگ این جشنواره با شما همراهی کنم.

ایران سرزمین بالنده ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است؛ همو که عالم آل محمد بود و کانون پرتوافکنی و برکات معنوی برای این سرزمین است. به همه شما خادمان حقیقی فرهنگ رضوی میزبان شریف حضرت رضا(ع) و جویاندگان علم آل محمد صمیمانه تبریک می‌گویم و از خداوند متعال سلامتی و مزید توفیق همگان را مسئلت دارم.»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در کنار آغاز دهه کرامت باید آن را تبریک گفت، برپایی این‌گونه محافل و مجالس است که مورد علاقه اهل بیت(ع) هستند.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی با قدردانی از اداره کل ارشاد استان خوزستان در برگزاری جشنواره رضوی، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم که در دنیا ما را از زائران امام رضا (ع) و در آخرت مشمول شفاعت ایشان قرار دهد و هر سال ما را در برپایی چنین مجالسی که ائمه (ع) آن‌ها را دوست می‌دارند موفق بدارد.

در ادامه، عقیل اللواتی - شاعر کشور عمان - و پس از آن، فردوس ساری شعرخوانی کردند. همچنین گروه تواشیح سبطین در مدح پیامبر (ص) و امام رضا (ع) برنامه اجرا کردند و پس از آن، محمد عسکر از عراق سروده‌ای در مدح امام رضا (ع) خواند و محمد لویمی و زهرا بن‌یباره، از شاعران خوزستانی نیز شعرخوانی کردند.

شعرخوانی شاعران در این جشنواره بعدازظهر و شامگاه امروز در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان ادامه دارد.

این جشنواره امروز (29 مردادماه) در حال برگزاری است و 30 مردادماه در شهرستان شوش در کنار یادمان دعبل خزاعی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار