سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس:

روزخبرنگار، بهترین فرصت برای ارتقای جایگاه این حرفه است

خبرگزاری پانا: 17 مرداد كه به یادشهید محمود صارمی به‌نام روز خبرنگار نامگذاری شده بهترین فرصت برای ارتقای جایگاه این حرفه است.

کد مطلب: ۳۸۳۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اظهار این مطلب به مناسبت فرارسیدن روز و هفته خبرنگار گفت : همه ایام سال روزخبرنگار است ونباید این قشر را دریکروز خاص نگاه کرد .
محمدرضا کدیور ادامه داد : این روز درحقیقت روزگرامیداشت حرفه‌ای مقدس است كه از یک سو صاحبان رسانه باید به آن بیشتر اهمیت دهند و هم خود خبرنگاران نیز بایستی حرفه‌ای ‌تر با شغل خود مواجه شوند و بی شک درچنین شرایطی است که حرفه خبرنگاری می‌تواند به جایگاه واقعی خود ورسالتی كه برعهده دارد دست یابد.
وی خبرنگاران رابازوان توانمند دولت ودستگاه‌های اجرایی توصیف کرد و اظهار داشت :از آنجا که خبرنگاران نقش بسیارمهمی درتنویرافکارعمومی واطلاع‌رسانی به موقع ودرست به مردم دارند بنابراین بایستی به نحوی رفتار شود تا ضمن پررنگ تر شدن حضور آنان درجامعه ،این قشر بتوانند با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند .
کدیور بر لزوم ارتقاء دانش خبرنگاری تاکید کرد وافزود :خبرنگار بایستی علاوه برداشتن دانش خبری،قدرت تجزیه وتحلیل مسائل واتفاقات راداشته باشد .
سرپرست روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بیان داشت : خبرنگاری نیزهمانند هرشغل دیگری سختی هایی دارد وشاید سختی‌هایش از خیلی مشاغل دیگر بیشتر باشد و ممکن است یك خبرنگار به ‌اندازه كاری كه می‌كند، ارج وقرب نبیند، اما یک خبرنگارحرفه ای که با علم به تمامی این موانع و محدودیت ها وارد صحنه خبررسانی می شود، باید جایگاه والای قلم خود را بشناسد وبداند در چه صحنه ای وارد شده است وقصد چه کاری را دارد.
این مقام مسئول درخاتمه ،خبرنگاران را ازعوامل تاثیرگذار آگاهی و بیداری جامعه توصیف کردوگفت : مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و یک جامعه سالم و پیشرو را مطبوعات سالم وآزاد می سازد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار