معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

روزخبرنگار بیانگر شجاعت، دلاوری و حقیقت طلبی است

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: روزخبرنگار بیانگر شجاعت، دلاوری و حقیقت طلبی است و شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و همراهانش نشان دهنده این موضوع بود.

کد مطلب: ۳۸۲۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، طاهر علمی در مراسم روز خبرنگار در خبرگزاری پانای آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت شهید عرصه خبر و اطلاع رسانی "شهید محمود صارمی" اظهار داشت:روزخبرنگار بیانگر شجاعت، دلاوری و حقیقت طلبی است و شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و همراهانش نشان دهنده این موضوع بود .
وی تصریح کرد: وقتی دشمن نتوانست شهید صارمی و همراهانش را از وظیفه اصلی خود که همانا اطلاع رسانی صحیح است باز دارد دست به این عمل زشت زد .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با مقایسه کشورهای توسعه یافته و فقیر، گفت: مسلم است که قدمت و یا منابع طبیعی غنی سبب پیشرفت و توسعه کشورها نمی شود چرا که اگر این گونه بود کشوری همچون ژاپن که از لحاظ جغرافیایی 80درصد آن کوهستانی است ولی بعد از آمریکا دومین کشور اقتصادی جهان به شمار میرود .
علمی تفاوت کشورهای فقیر و ثروتمند را در تقویت رفتارها عنوان کرد و گفت: خبرنگار تنها عامل موثر برای توسعه عقب افتادگی هر ملت و جامعه می تواند باشد چرا که با قلم خود می تواند در آگاه سازی جامعه و افزایش فرهنگ و دانش در جامعه موثر باشد.
وی تصریح کرد: اخلاقی که پشتوانه آن احکام الهی باشد و فرد بداند که همه انسانها در حول یک محور واحد هستند و در واقع حفظ وحدت است که سبب رشد و توسعه یک جامعه خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مسئولیت پذیری از از ویژگی های مهم خبرنگار برشمرد و گفت: درو اقع عدم پایبندی به قوانین بود که دشمن را وادار به شهادت صارمی و همراهانش کرد پس لازم است شما خبرنگاران دانش آموز از در دوران تحصیل یاد بگیرید که قانونمند باشند و اگر احترام به قانون و مقررات از سوی افراد جامعه رعایت شود قطعا سبب تغییر رفتار ها در جامعه خواهد شد.
علمی اظهار داشت: احترام به حقوق شهر و شهروندی از دیگر عوامل توسعه جوامع و کشورها هست که خبرنگاران در ترویج ان در جامعه می توانند خیلی موثر باشند.
وی تحمل سختی ها، نظم پذیری ، عشق به کار را لازمه حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرگزاری پانا در بطن آموزش و پرورش ، یک پتانسیل قوی برای توسعه فرهنگ جامعه است و قطعا این خبرگزاری ظرفیت افزایش جذب خبرنگار رادارد تا با این افزایش شاهد موجی از خبرنگار دانش آموز در مدارس باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر فراگیری روش های خبرنویسی در کلاس های درس ادبیات و انشا نویسی تاکید کرد و خطاب به خبرنگاران گفت: استفاده از تکنولوژی های روز ، یافتن شیوه ها و سوژ ه های نو و انتقاد بدون غرض ورزی نیز از دیگر ویژگی های خبرنگار خوب در عصر حاضر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار