استاندار مازندران در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه مازندران

رویکرد انتقادی و اصلاح طلبانه رسانه ها همراه با عقلانیت باشد

خبرگزاری پانا: استاندار مازندران گفت: انتقاد همراه با عقلانیت و به دور از افراط و تفریط می تواند محرك اصلی برای شتاب به سوی توسعه و مشاركت جدی مردم در امور باشد.

کد مطلب: ۳۸۱۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، استاندار مازندران در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه مازندران که در سالن هلال احمر شهرستان ساری برگزار شد، گفت : ارزش و جایگاه قلم در دین اسلام آنقدر والا و ارزشمند است كه خداوند در قرآن كریم به آن قسم یاد می كند.

ربیع فلاح تصریح كرد: تكریم از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه ، تكریم قلم و صاحبان آن به عنوان منادیان آگاهی و دانایی است و در حقیقت روز خبرنگار روز تجلیل از صاحبان خرد و اندیشه و قلم است كه در مسیر روشنگری و بصیرت افزایی گام بر می دارند.

استاندار مازندران از رسانه های گروهی به عنوان سرمایه اجتماعی و ظرفیت ارزشمندی برای توسعه و بالندگی جامعه یاد كرد و تصریح نمود : وظیفه ماست تا از ظرفیت عظیم رسانه ای مازندران در جهت توسعه همه جانبه و رفع مشكلات استان بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان رسالت اصلی خبرنگاران را امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت : انتظار ما از خبرنگاران این است كه با كاشتن بذر اعتماد و امید زمینه مشاركت مردم و پویایی و تحرك جامعه را در همه زمینه ها فراهم كنند.

وی خواستار رویكرد انتقادی و اصلاح طلبانه رسانه ها همراه با عقلانیت و دوری از افراط و تفریط شد و تصریح كرد: در این صورت انتقاد ها می تواند محرك اصلی برای شتاب به سوی توسعه و مشاركت جدی مردم در امور باشد.

وی فعالیت در رسانه را توفیق الهی خواند و از مسئولین استان خواست تا ظرفیت نقد و انتقاد را بالا برده و تعامل و همكاری بیشتری با رسانه ها داشته باشند ضمن آنكه رسانه ها هم باید انتقاد سازنده و آگاهانه داشته باشند تا موجب پیشبرد امور شوند.

استاندار مازندران تاكید كرد : دولت تدبیر و امید انصافا قائل به رویكرد تعامل با رسانه ها و بالا بردن آستانه تحمل در مواجه با رسانه ها ست و گسترش ارتباطات و تعامل رسانه ای در منطقه و جهان نیز از برنامه ها و رویكردهای دولت تدبیر و امید است كه نمونه عالی آن همین جایگزینی تعامل به جای تقابل در مذاكرات هسته ای بود و این مذاكرات سند ارزشمند تاریخ ملت ایران است.

استاندار مازندران نقش رسانه ها را در مبارزه با فساد و كجیها مهم دانست و افزود : رسانه های بیدار و آگاه و متعهد خود بزرگترین عامل برای مبارزه با فساد و منكرات در جامعه هستند

مقام عالی دولت در استان از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا با استفاده از ظرفیت دانشگاهیان ، نخبگان و صاحبظران فضا را برای گفتمان مهیا كنند و فرایند توسعه پایدار را در استان تسریع نمایند .

استاندار مازندران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه انتقاد به معنای عیب‏جویی اصلاً هیچ لطفی ندارد، هیچ فایده‏ ای هم ندارد تاكید كرد : ما انتظار داریم خبرنگاران عزیز انتقاد كنند نقد كنند با رویكرد اصلاح و قرار دادن امور در مسیر واقعی و در انجام این رسالت مهم مرز انتقاد و تخریب را بشناسند و ضعف‏ها و قوت‏ها را منصفانه كنار همدیگر قرار بدهد و بعد قضاوت كنند و راهكار ارائه نمایند.

وی در پایان اظهار داشت : ما خبرنگاران را ناظران و مشاورانی امین برای خودمان می دانیم و دست همكاری به سوی شما دراز می كنیم و یقین داریم با همكاری و مساعدت شما مسیر توسعه و پیشرفت مازندران هموار خواهد شد

گفتنی است در این مراسم از تمبر شهید شاخص خبرنگار رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر به خانواده شهید سیف الله تبریزی، خبرنگار جانباز اصغری قاجار و پیشکسوت خبر عباسعلی کوشکی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار