رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دیدار با وزیر کشاورزی عراق

استان مازندران آمادگی صادرات محصولات بخش کشاورزی به کشور عراق را دارد

خبرگزاری پانا: رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بخش کشاورزی مازندران علاقمند است بخشی از نیازهای کشور عراق را برای افزایش حجم مبادلات کشاورزی تامین کند.

کد مطلب: ۳۸۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دلاور حیدرپور سه شنبه شب در نشست استاندارمازندران با وزیر کشاورزی عراق در هتل سالارده شهرستان ساری اظهار کرد: هیات عراقی به ریاست وزیر کشاورزی عراق از روز گذشته وارد مازندران شدند و بازدیدی از گلخانه تولید گل آنتوریوم، پرورش ماهیان خاویاری قره برون، مرغداری 100 هزار قطعه ای و کشتارگاه پرستو در قائم شهر داشتند.

وی با بیان اینکه بازدید هایی که امروز از پروژه ها صورت گرفته، نمونه هایی از پتانسیل و توان تولیدی استان بوده است، گفت: سالانه 6 میلیون تن محصولات زراعی در مازندران تولید می شود که نشان از ظرفیت بالای کشاورزی مازندران دارد.

حیدرپور ادامه داد: مازندران در تولید 14 محصول زراعی و طیور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران ظرفیت های بالایی در زمینه تولید گوشت مرغ، میوه و گل و گیاهان زینتی دارد و می تواند بخشی از نیازهای کشور عراق را تامین کند.

وی با اشاره به روابط مناسب دو کشور گفت: مازندران می تواند 50 هزار تن گوشت مرغ را به کشور عراق صادر کند.

حیدرپور اظهار کرد: 50 درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود و این آمادگی را داریم به هر میزانی که نیاز کشور عراق است صادرات مرکبات داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مازندران ظرفیت بالایی در زمینه صادرات گل و گیاه زینتی دارد و آمادگی داریم گسترش صادرات در این زمینه به کشور عراق را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم مبادلات کشاورزی با کشور عراق 1.7 میلیارد دلار است که با هدف گذاری های صورت گرفته به 3 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت،گفت: بخش کشاورزی مازندران علاقمند است بخشی از نیازهای کشور عراق را برای افزایش حجم مبادلات کشاورزی تامین کند.

حیدر پور خواستار گسترش فعالیت اقتصادی و فنی دو کشور شد و افزود: استان مازندران به عنوان پایلوت حوزه روابط دو کشور با یکی از استان های عراق، حاضر به گسترش همکاری های متقابل خواهد بود.

گفتنی است امروز چهارشنبه 14 مردادماه هیات عراقی از صنایع لبنی کاله و گلخانه مدرن گل رز هم بازدید خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار