دبیر علمی دوازدهمین جشنواره نقد کتاب معرفی شد

خبرگزاری پانا: حجت‌الاسلام دکتر سیدحسن اسلامی اردکانی طی حکمی از سوی مجید غلامی جلیسه - مدیر عامل خانه کتاب - به عنوان دبیر علمی دوازدهمین جشنواره نقد کتاب منصوب شد.

کد مطلب: ۳۷۹۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در حکم مدیرعامل این موسسه برای حجت الاسلام دکتر سیدحسن اسلامی اردکانی آمده است:

«جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسن اسلامی

نظر به پیشینه و مراتب علمی، پژوهشی و تجربه ارزنده جناب‌عالی در حوزه پژوهش و نقد، به موجب این حکم به سمت «دبیر علمی دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌مندی از همکاری اندیشمندان، استادان و پژوهشگران توانمند کشور بتوانید در توسعه و جهت‌دهی صحیح به فضای نقد و پژوهش موفق باشید.»

در معرفی سیدحسن اسلامی اردکانی عنوان شده است: حجت الاسلام دکتر اسلامی، پژوهشگر دین و اخلاق، دانشیار گروه دین شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب و سردبیر فصلنامه نقد کتاب اخلاق، علوم تربیتی و روان شناسی است. وی که دوره دکتری کلام (گرایش فلسفه دین) را در دانشگاه قم گذرانده، کتاب هایی مانند «اخلاق و آیین نقد کتاب»، «انتقاد و انتقادپذیری»، «دولت دینی و حق انتقاد»، «محمد: پیامبر رحمت» و «رویای خلوص: بازخوانی مکتب تفکیک» را به رشته تحریر درآورده است.

دکتر اسلامی در بخش جنبی ششمین دوره جشنواره نقد به عنوان پژوهشگر حوزه نقد برگزیده شده است. همچنین مقاله های «قیاس فقهی همان قیاس منطقی است» (هفتمین دوره جشنواره نقد کتاب) و «الهیات الهی و الهیات بشری؛ نقدی بر روش شناختی» (هشتمین دوره جشنواره نقد کتاب) که توسط وی نگاشته شده، به عنوان مقاله های برگزیده شناخته شده است.

کتاب «شبیه سازی انسانی از دیدگاه آیین کاتولیک و اسلام» دکتر اسلامی نیز برنده جایزه فارابی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار