هشت دکه غیر مجاز در حریم رودخانه سرداب‌رود چالوس تخریب شد

خبرگزاری پانا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: هشت دکه غیر مجاز که در حریم رودخانه حفاظت شده سرداب‌رود و در جنوب سد زَوات ساخته شده بود تخریب شد.

کد مطلب: ۳۷۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، مهرداد خزایی پول افزود: این اقدام با دستور دادستان محترم و هماهنگی شورای تامین شهرستان چالوس انجام شد و علاوه بر یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروی انتظامی نیز در آن مشارکت داشت.

وی اظهار داشت: گذشته از تخریب دکه‌های غیر مجاز و اعیانی‌ها، ادوات مورد استفاده متخلفان که بخش اعظم آن غیر مجاز بود نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار احداث دکه‌های غیر مجاز سعی می‌کنیم به نحو احسن مدیریت کنیم و قرار است جلسه‌ای در فرمانداری چالوس برگزار و تولی بستر رودخانه سرداب‌رود بررسی شود تا بتوانیم ضمن استفاده بهینه و اشتغال‌زایی، طبیعت را حفظ کنیم.

وی از مردم خواست با مشاهده هر گونه تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب در هر ساعت از شبانه‌روز موضوع را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار