معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

حمایت از تولید محصولات آرایشی بهداشتی با كیفیت

خبرگزاری پانا: رییس سازمان غذا و دارو خواستار معرفی محصولات آرایشی بهداشتی با کیفیت داخلی و تغییر دیدگاه نادرست برتری کیفیت محصول خارجی به داخلی با حمایت از تولید محصولات با کیفیت در داخل شد.

کد مطلب: ۳۷۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رسول دیناروند با بیان مطلب فوق تأكید كرد: باید به سمتی حركت كنیم كه با افتخار از محصولات داخلی در تمامی صنایع و نه فقط كالاهای مربوط به سلامت استفاده كنیم.

وی افزود: خیلی از محصولات خارجی به ظاهر با برندی معتبر در واقع محصولات تقلبی شبه برند هستند كه به صورت قاچاق وارد می‌شوند و برخی از خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرت می‌ورزند.

دیناروند با خطرناك خواندن این طرز فكر، گفت: براساس آمارهای موجود میزان بالایی از محصولات قاچاق در همه حوزه‌های كشور وارد می شود و بخشی از این گردش مالی نیز مربوط به فرآورده‌های سلامت می‌باشد كه در این بین محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت تولید محدود و تقاضای زیاد را مهمترین عامل افزایش مصرف محصولات تقلبی دانست و تصریح كرد: ایران در زمینه تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد، همان‌هایی هم كه در حال فعالیتند، شركت‌های كوچكی هستند كه از توان بالایی برای رقابت با برندها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: نیاز كنونی ما برای جلب اعتماد مردم، ایجاد برندهای معتبر بین‌المللی به خصوص در زمینه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است.

وی تاكید كرد: تولیدكنندگان بزرگ و معتبر می‌بایست روی برند داخلی كار كنند، كیفیت‌شان را بالا ببرند و پتانسیل‌های خود را تبلیغ كنند، وزارت بهداشت هم آمادگی كامل برای حمایت از تولیدات با كیفیت را دارد.

دیناروند افزود: اگرچه جایگاه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ما محدود است ولی پتانسیل بالقوه توسعه در آنها مشهود است.

وی خاطرنشان كرد: اگرچه وزارت بهداشت از هیچ كوششی برای كمك به شركت‌های كوچك دریغ نخواهد كرد ولی از آنجا كه ممكن است این شركت‌ها توان رقابت بین‌المللی نداشته باشند، با وارد كار شدن شركت‌های بزرگ، قطعاً پیمودن مسیر رقابت با برندهای جهانی، سهل‌تر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار