فرماندار شهرستان بروجن:

ایجاد كسب و كار مناسب در روستاها ؛كاهش پدیده مهاجرت روستائیان به شهر

خبرگزاری پانا:فرماندار شهرستان بروجن گفت:ایجاد كسب و كار مناسب در روستاها كاهش حجم ناملایمات اجتماعی و پدیده مهاجرت روستائیان به شهر را بدنبال دارد.

کد مطلب: ۳۷۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،سید سیف الله فیاضی در جلسه طرح مشاركت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا و مناطق كمتر توسعه یافته با اشاره به این نكته كه در روستاها و مناطق عشایری عوامل و سرمایه های ارزشمندی اعم از انسانی، طبیعی و اقتصادی به عنوان ذخایر استراتژیك شهرستان وجود دارد كه در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفاد می كنند، افزود: ایجاد كسب و كار مناسب در روستاها و مناطق كمتر توسعه یافته علاوه بر استفاده از ظرفیت های خدادادی تأثیر بسزایی در تأمین امنیت اجتماعی، كاهش حجم ناملایمات اجتماعی و پدیده مهاجرت روستائیان به شهر را دارد و از طرف دیگر باعث جلوگیری از مشاغل كاذب و مشكل آفرین شهری می شود.
فیاضی افزود : در همین راستا دولت اجرای طرح مشاركت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا را در دستور كار قرار داده كه امید است با حمایت همه جانبه دستگاههای اجرایی و مردم این گونه طرح ها با موفقیت عملیاتی شوند و جوانان با استعداد و كارآفرین بتوانند از این طرح ها استفاده نمایند و از دستگاه ها خواستند كه با اطلاع رسانی، جوانان و مردم روستا را جهت شركت در طرح مذكور تشویق و ترغیب نمایند.
مدیر كل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری نیز هدف از اجرای طرح را مشاركت روستائیان در اشتغال و تولید و افزایش درآمد روستائیان دانست.
ملك محمد محمودیان گفت: تحقق توسعه اقتصادی ، اعتمادسازی، پیوستگی و همبستگی اجتماعی ، ایجاد تعلق بین مردم روستا و گسترش روابط اجتماعی از ضروریات این طرح می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار