مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت در گفت‌وگو با پانا:

پول‌های بلوکه شده در امور زیر ساختی هزینه شود

خبرگزاری پانا: مشاور وزیر صنعت اظهار کرد: منابع مالی آزاد شده بانک مرکزی، دولت و صندوق توسعه ملی باید طبق ضوابط هزینه شود و بهتر است صرف امور زیر ساخت شود تا کالاهای مصرفی که موجب رونق تولید و کاهش تورم خواهد شد.

کد مطلب: ۳۷۴۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد

محمود دودانگه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا با بیان اینکه لازم است بین منابع مالی بخش های مختلف در دلارهای بلوکه شده زمان تحریم تفاوت قائل شد، گفت: این منابع به طور عمده سه دستهو شمال منابعی که متعلق به دولت، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است.

وی ادامه داد: هر کدام از این منابع مسیر مشخصی در هزنیه و اعتبارات دارد و در چارچوب ضوابط باید مدیریت شود مانند منابعی که مربوط به دولت است از آنجائیکه منابع اضافی بر قانون بودجه تلقی می شود لازم است مجدداً مصارف این منابع به صورت یک متمم به مجلس ارائه شود.

مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت خاطر نشان کرد: عمده مصارف منابع مالی دولت که پس از تحریم حصول می شود عمدتاً باید در امور عمرانی هزنیه شود و در فرآیند مشخص هزینه شود.

دودانگه افزود: منابعی که مربوط به صندوق توسعه ملی است باید در شکل ساز و کار تعریف شده صرف اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی با تمرکز بر بخش خصوصی شود و یا در بازارهای پولی و مالی خارجی سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی مربوط به بانک مرکزی که در حال حاضر در شرایط تحریم به صورت مسدود شده در بانک های کشورهای دیگر است و لازم است تا این منابع آزاد شده برای سرمایه گذاری در امور زیر ساختی هزینه شود، گفت: نباید اجازه داد تا این بخش از منابع مالی کشور در خصوص کالاهای مصرفی هزینه شود.

مشاور اقتصادی و بانکی وزیر صنعت همچنین گفت: باید مراقب باشیم که منابع مالی آزاد شده فرهنگ کشور ما را به فرهنگ مصرف گرایی تبدیل کند بلکه لازم است منابع صرف امور تولید و سرمایه گذاری در امور زیر ساخت شود تا مشکلات مربوط به اشتغال، بهره وری و تولید را مرتفع سازد.

دودانگه یادآور شد: اگر منابع مالی آزاد شده در زیر ساخت های اقتصادی هزینه شود نه تنها تورم ایجاد نمی شود بلکه با رونق تولید می توانیم انتظار داشته باشیم که تورم هم کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار