به شرط تامین اعتبار

منوریل قم سال آینده به بهره برداری می رسد

خبرگزاری پانا: شهردار قم گفت: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز پروژه منوریل تامین شود، سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

کد مطلب: ۳۷۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی سقاییان نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرپرست استانداری قم از روند اجرای پروژه منوریل، افزود: این پروژه بخشی از سیستم حمل و نقل ریلی قم است که مسیر شمال به جنوب این شهر را به یکدیگر متصل می کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در روند اجرای این پروژه وجود داشته است، بیان کرد: بهره برداری از پروژه منوریل به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی با تاخیر زیادی روبه رو شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در مسیر اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه برای به بهره برداری رسیدن به 200 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی میزان پیشرفت کنونی پروژه منوریل را مورد توجه قرار داد و افزود: این پروژه تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم که با استفاده از ظرفیت های مختلف به ویژه فاینانس بتوانیم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم نیز در این بازدید گفت: در گام اول برای بهره برداری آزمایشی، دو ایستگاه از این پروژه را به طول دو کیلومتر آماده بهره برداری خواهیم کرد.
علی اکبر مجد حکمت افزود: در صورت تامین منابع مالی توسط دولت، منوریل قم در وقت تعیین شده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: هم اکنون دو دستگاه واگن خریداری شده در حال مونتاژ است تا برای استفاده در خطوط قرار گیرد.
وی ادامه داد: پست GIS منوریل راه اندازی شده تا مشکل برق برای راه اندازی واگن ها وجود نداشته باشد.
مجد در مورد عبور خط منوریل از مقابل حرم مطهر، گفت: در زمان مسوولیت حجت الاسلام صالحی منش، استاندار سابق قم مجوزی برای عبور منوریل از مقابل حرم مطهر دریافت شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد، فقط به دلیل عدم تامین منابع مالی فعلا کار متوقف شده است.
اجرای پروژه مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این پروژه به طول 6.8 کیلومتر از پارک سوار شمالی قم تا مصلی قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.
در طول 6.8 کلیومتری فاز نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و ایستگاه مصلی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار