رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبرداد:

400میلیاردریال برای کاهش پرداختی در بیمارستان‌های اردبیل هزینه شد

خبرگزاری پانا :رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: همگام با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۴۰۰ میلیارد ریال برای کاهش پرداختی شهروندان در بیمارستان‌های این استان هزینه شد.

کد مطلب: ۳۷۳۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرهاد پورفرضی در جلسه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: از جمله اقدامات شاخص این طرح کاهش هزینه های درمانی است که با استقبال گسترده مواجه شده است .

وی افزود: در این طرح در بخش شهری شش درصد هزینه و در بخش روستایی سه درصد توسط بیمار پرداخت می شود و در سایه اجرای آن بسیاری از اقشار محروم و کم درآمد از خدمات درمانی منتفع شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اذعان به اینکه کاهش فرانشیز پرداختی هزینه ای را در بخش درمان به بیمارستان ها تحمیل می کند، اضافه کرد: در خود استان ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به افزایش سطح رضایت ها از خدمات درمانی اشاره کرد و افزود: در سال های ۹۱ و ۹۱ میزان نارضایتی قابل توجه بود که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت ها افزایش یافته است.

پورفرضی از ویزیت ۲۰۰ هزار بیمار طی سال گذشته در مراکز درمانی علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: در طرح جدیدی تهیه اقلام دارویی و درمانی توسط بیمار و همراهان وی در خارج از بیمارستان ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه هیچ بیمارستانی حق ندارد بیمار یا همراه وی را برای تامین دارو و تجهیزات درمانی به خارج از بیمارستان هدایت کند، اضافه کرد: در این خصوص با بیمارستان های متخلف برخورد جدی می شود و یک رئیس بیمارستان نیز به همین دلیل جابه جا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از کاهش ۱۳ درصدی سزارین در بیمارستان های وابسته به این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: ترغیب به زایمان طبیعی یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت است.

به گفته پورفرضی به همین منظور ساخت بلوک های زایمانی در بیمارستان علوی در دستور کار قرار گرفته تا مادر باردار و همراهان وی از امکانات استاندارد برخوردار شوند.

وی از اتمام بیمارستان پارس آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در خصوص بیمارستان تروما نیز در حال تهیه تجهیزات هستیم و امیدواریم امسال این بیمارستان به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ساخت شش کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: بزرگ ترین این کلینک ها در هزار و ۹۰۰ متر به عنوان مرکز پیشگیری و درمان سرطان در مجاورت بیمارستان امام خمینی اردبیل احداث می شود.

پورفرضی به احداث اورژانس جامع در این بیمارستان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۵ درصد تخت های بیمارستانی نوسازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار