مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل :

مرکز تحقیقات گیاهان داروئی اردبیل به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود

خبرگزاری پانا: مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مرکز تحقیقات گیاهان داروئی به سیستم آبیاری نوین قطره های مجهز می شود.

کد مطلب: ۳۷۲۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ، عدیل سروی در جریان بازدید از ایستگاه تحقیقات گیاهان داروئی سامیان افزود: توسعه و گسترش کشت گیاهان داروئی با توجه به مصارف مهم پزشکی و همچنین ایجاد اشتغال و درآمد زائی از اهمیت ویژه ای در برنامه های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان دارد .

وی بیان کرد : در حال حاضر در سطح استان 475 گونه وحشی گیاهان داروئی در دامنه طبیعت شناسائی شده که 230 گونه از آن در این ایستگاه در دست تحقیق می باشد .

سروی با بیان اینکه این گونه ها از مهمترین گونه های گیاهان داروئی است ، افزود : نزدیک به 15 رقم از آنها در حال انقراض است که بصورت علمی بذور آنها تکثیرمی شود تا از نابودی آنها جلوگیری شود .

وی اضافه کرد: امروزه با توجه به کمبود آب که بحران خشکسالی را در کشور تشدید می کند ، حتی چنین مراکز تحقیقاتی هم ضرورت دارد برای اصلاح الگوی مصرف شیوه آبیاری خود را به صورت نوین و صنعتی تجهیز کند که این ایستگاه در آینده نزدیک به سیستم آبیاری قطره ای مجهز می شود .

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل ابراز امید واری کرد محققین و کارشناسان در زمینه کشت و توسعه گیاهان داروئی بیش از پیش تلاش کرده تا اردبیل در بحث گیاهان داروئی در سطح کشور به قطب مهم تولیدات این گیاهان تبدیل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار