از ساخت مدرسه تا طرح دوستی با یار مهربان

خبرگزاری پانا :به همت خیر نیک اندیش مدرسه ساز، طرح دوستی با یار مهربان در مدارس رباط کریم اجرایی شد.

کد مطلب: ۳۶۸۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طرح دوستی با یار مهربان به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان به صورت آزمایشی در مدارس شهرستان رباط کریم به اجرا درآمد.

جمشید مصباحی خیر نیک اندیش مدرسه ساز که تاکنون ۸ مدرسه به طور مستقل و مشارکتی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی ساخته است، در ارتباط با طرح دوستی با یار مهربان گفت: پایین بودن سطح آگاهی جوانان یکی از عوامل فساد، معضلات و مشکلات اجتماعی، اقتصادی در جامعه است، لذا تصمیم گرفتم از ساخت مدرسه فاصله بگیرم و به تشویق جوانان به مطالعه بپردازم و در همین راستا طرح دوستی با یار مهربان را با هدف افزایش سطح بینش جوانان به منظور کاهش ناهنجاری های اجتماعی در سطح ۲۰ مدرسه شهرستان رباط کریم به صورت آزمایشی در سال تحصیلی 94-93 اجرا کردم.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح کتابخانه های کلاسی در داخل کلاس ها ایجاد شده تا دانش آموزان دسترسی آسان و سریع تری به کتاب های مورد نظر خود داشته باشند و یکی از ویژگی های طرح عدم وابستگی به بودجه دولتی است و با مشارکت خیرین اداره می شود.

مصباحی با بیان اینکه کمیته هماهنگی در مدارس مجری طرح تشکیل شده است، افزود: این طرح با مشارکت دانش آموزان، اولیاء دانش آموزان، مدیر مدرسه و با هدایت آموزگاران اجرا می شود که در هر کلاس یکی از دانش آموزان به عنوان کتاب یار مسئولیت امانت دادن کتب و پیگیری امور را بر عهده دارد.

وی گفت :از ویژگی های بارز این طرح تهیه کتاب ها متناسب با سطح هر کلاس است و منابع مورد نیاز دانش آموزان در زمینه های دینی و مذهبی، تاریخی، علمی، ادبی، داستانی، شخصیت شناسی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح حدود ۱۲ هزار جلد کتاب خریداری شده و در اختیار این مدارس قرار گرفته است، افزود: برای خرید این کتاب ها حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که کلیه کتاب ها با نظر مسئولان آموزش و پرورش منطقه از ناشران معتبر و مورد تایید تهیه شده است و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با استقبال از این طرح با مدارس ارتباط برقرار کرده است.

مصباحی ادامه داد: برای تشویق دانش آموزان به مطالعه بیشتر، مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی کتاب در سطح این مدارس برگزار می شود و مدارس مجری طرح هر ماه گزارش عملکرد خود را به آموزش و پرورش منطقه ارائه می کنند.

وی در خصوص برگزاری نخستین جلسه ستاد تجهیز و ساماندهی کتاب و کتابخوانی در معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: این حرکت پدیده مبارکی است و از ابتدا هم به شکل اصولی آغاز شد ،چرا که با بهره گیری از خرد جمعی و نه فردی شروع شد و خوشبختانه با توجه به تجاربی که در معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد وامیدواریم یک حرکت سازمانی خوب شکل بگیرد و پس از اجرای موفقیت آمیز آن در رباط کریم شاهد اجرای آن در کل کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار