حفر ششمین حلقه چاه توسعه ای در میدان نفتی یاران جنوبی

خبرگزاری پانا: با تلاش متخصصان کشورمان، ششمین حلقه چاه توسعه ای در میدان نفتی یاران جنوبی حفر شد.

کد مطلب: ۳۶۶۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: این چاه در مدت چهار ماه و به عمق بیش از سه هزار متر توسط دکل حفاری 92 فتح ناوگان این شرکت حفر شده است.

لایجی با اشاره به اینکه دکل حفاری 28، 37، 54، 60 و 92 شرکت ملی حفاری ایران مشغول به عملیات حفاری در میدان یاران جنوبی می باشند افزود: حفاری بیش از 20 حلقه چاه در میدان نفتی یاران جنوبی از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران واگذار که در یک سال گذشته حفاری 6 حلقه چاه به پایان و 4 حلقه نیز هم اکنون مراحل حفاری را پشت سر می گذارد و با هدف شتاب بخشیدن به عملیات حفاری این میدان هماهنگی هایی با شرکت متن به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران در جریان است تا امسال به تعداد دکلهای حفاری افزوده شود.

وی با بیان اینکه تمامی دکلهای حفاری شرکت ملی حفاری به سامانه مدیریت پسماند مجهز هستند و نهایت تلاش در جهت حفط محیط زیست منطقه و رعایت استانداردهای لازم در این خصوص لحاظ شده است افزود: نخستین و بزرگترین حوضچه دفن کنده های حفاری از سوی این شرکت در موقعیت میدان یاران جنوبی در اوایل خرداد ماه امسال با رعایت استانداردهای زیست محیطی در ابعاد 93 در 93 متر مربع ساخته که تمام کنده های حفاری در منطقه عملیاتی میدان یاران، جمع آوری و ایزوله می شود.

میدان یاران جنوبی یکی از میدانهای مشترک نفتی در منطقه غرب کارون است که طرح توسعه آن با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی در دست اجراست.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکتهای بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که هم اکنون 71 دکل حفاری خشکی و دریایی در تملک خود دارد که از این تعداد دکلهای حفاری شهید رجایی، شهید مدرس و مورب (ابوذر) دریایی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار