اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب در غرب کارون جواب داد؛

افزایش دوباره تولید نفت از میدان مشترک با عراق

اولین کارخانه ایرانی فرآورش نفت در «یاران جنوبی» راه‌اندازی شد

تهران (پانا)-برای نخستین بار در تاریخ کهن صنعت نفت ایران، در سال جهش تولید، واحد فرآورش نفت و گاز با ظرفیت 27 هزار بشکه در میدان مشترک یاران جنوبی توسط شرکت صنایع نفت امین(API) نصب و راه اندازی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دوباره تولید نفت از میدان مشترک با عراق

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع نفت امین(API) ، همزمان با اعمال تحریم های غیرقانونی آمریکا و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد و حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای شکست تحریم، به همت متخصصان شرکت پیمانکار ایرانی، برداشت نفت ایران از میدان مشترک با عراق افزایش یافت.

در فاز اول، بهره برداری از این میدان مشترک نفتی را تا بیش از 14 هزار بشکه در روز افزایش داده و در روزهای آینده و در فاز تکمیلی بهره برداری به میزان تولید تا سقف 25 هزار بشکه در روز خواهد رسید که گامی بلند در بومی سازی تجهیزات بهره برداری و نگهداشت نفت به شمار می رود.

این تاسیسات درحالی برای نخستین بار به همت شرکت ایرانی نصب و راه اندازی شده است که پیش از این شرکت‌های خارجی و یا شرکت‌های داخلی با تجهیزات خارجی اقدام به ارائه این خدمات به صورت ارزی می کردند که بومی سازی این تجهیزات صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

میدان مشترک یاران که در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و غرب میدان آزادگان جنوبی قرار دارد و با میدان مجنون عراق مشترک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار