گسترش حلقه های مطالعاتی با اجرای طرح مطالعه‌ تابستانه‌ کتاب

خبرگزاری پانا: تابستان امسال برای سومین سال متوالی، کتابخانه‌ها‌ی عمومی رئیسی اردکانی، ابوریحان و عبدالله خفیف با طرح ˝مطالعه‌ی تابستانه‌ی کتاب˝ به استقبال اعضا و مراجعین علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی می‌رود.

کد مطلب: ۳۶۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمدامین جعفری حسینی افزود: این طرح به طور اخص، می تواند راهی برای ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان به مطالعه‌ی کتاب‌های غیردرسی باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس بیان کرد: طی دو سال گذشته کتابداران، بر اساس این طرح، ابتدا کتابهای جذاب و پُرمخاطب را برای رده های سنی مختلف در موضوعات متفاوت، مشخص نموده و در قفسه‌ای مجزا قرار می دهند و پس از اطلاع رسانی، از افراد علاقه‌مند برای شرکت در این طرح، ثبت نام نموده و در پایان تابستان، نفرات برتر که امتیاز بیشتری کسب کرده اند، انتخاب و تقدیر می شوند.

وی افزود: نفرات برتر بر اساس کیفیت نظراتشان در پایان مطالعه‌ی هر کتاب، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند و درنتیجه شانس بیشتری برای دریافت جوایز و برنده شدن در این طرح را خواهند داشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی و مدیریت هدفمند اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان با کتاب و حضور در کتابخانه‌ها، فرصت سه ماهه‌ی تابستان را برای جذب حداکثری افراد به برنامه های کتابخوانی مغتنم دانست و ابراز امیدواری کرد که نیاز به مطالعه در میان همه‌ی افراد و اقشار جامعه نهادینه گردیده و به مهمترین ویژگی سبک زندگی آنها بدل شود.
جعفری حسینی تصریح کرد: این طرح که هم اکنون برای سومین سال پیاپی در کتابخانه ‌ی عمومی رئیسی اردکانی در حال اجراست، طی سالهای گذشته با همّت کتابداران این کتابخانه و کتابخانه‌ عمومی سعدی با هدف ایجاد انگیزه در افراد، برای مطالعه‌ی کتب غیردرسی و بالارفتن سرانه‌ی مطالعه اجرا شده است و کتب رده 100 (روانشناسی) و رده 600 (فنون) بیشترین طرفدار را داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار