با حضور مسئولان استانی؛

نمایشگاه مبارزه با مواد‌مخدر در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری پانا:با حضور مسئولان استانی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر با محوریت فرهنگی در محل نگارخانه خطایی اردبیل گشایش یافت.

کد مطلب: ۳۶۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، استاندار اردبیل در آیین گشایش این نمایشگاه به ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

مجید خدابخش گفت: افزایش سطح مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه ضروری است و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست می تواند خروجی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند مشارکت عموم آحاد جامعه است، اضافه کرد: همکاری و حضور گسترده مردم می تواند یاری گر دستگاه های اجرایی در امر مبارزه باشد.

در این مراسم مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت ۲۴ انجمن پیشگیری از اعتیاد و انجمن حمایت از معتادان ترک کرده در استان اشاره کرد.

رویا احمدیان با تاکید به اینکه سیاست سازمان بهزیستی پیشگیری اجتماع محور در امر اعتیاد است، تصریح کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه باید خانواده، جامعه و مسئولان بسیج شوند و از تمامی ظرفیت جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ دستگاه اجرایی در امر پیشگیری و مبارزه مشارکت دارند، اضافه کرد: با همکاری این دستگاه ها و ۲۴ انجمن مردمی برنامه پنج ساله ششم پیشگیری از اعتیاد تدوین می شود.

مدیر کل بهزیستی استان با اذعان به اینکه سه درصد جمعیت استان گرفتار امر شوم اعتیاد است، اضافه کرد: تلاش این برنامه ها آگاه سازی ۹۷ درصد باقی مانده است تا ریزش نداشته باشند.

احمدیان در عین حال به ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: هر کمپ برای ۵۰ نفر ظرفیت دارد و در حال حاضر ۱۰ کمپ فعال در استان داریم.

وی با یادآوری جمع آوری هشت کمپ غیر قانونی از شهروندان خواست قبل از اینکه کمپ های غیر قانونی فربه شوند در صورت اطلاع از فعالیت آن ها بهزیستی استان را در جریان امر قرار دهند.

مدیر کل بهزیستی استان از جمله برنامه های آموزشی و حمایتی ویژه را راه اندازی یک انجمن نارالان عنوان و اضافه کرد: در این انجمن همزمان با ترک اعتیاد فرد معتاد همسر و مادر وی آموزش های لازم جهت حمایت از فرد معتاد را دریافت می کنند.

وی افزود: در عین حال بهزیستی حمایت های لازم از جمله تسهیلات بانکی و یا مسکن برای معتادان بهبود یافته ای که ۱۸ ماه از زمان درمان و پاک بودنشان سپری شده در نظر گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار