استاندار تهران:

ضرورت راه اندازی قطارهای حومه ای در شهرستانهای استان تهران

خبرگزاری پانا :استاندار تهران گفت: راه اندازی قطارهای حومه ای در شهرستان های اطراف تهران یک نیاز ضروری و مهم برای شهروندان است.

کد مطلب: ۳۶۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرستان ورامین ، سیدحسین هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک ، چرمشهر، افزود: شهروندان ما در شهرستان های اطراف تهران علاقه مند هستند که هرچه سریعتر قطارهای حومه ای برای جابجایی مسافران در این مناطق راه اندازی شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به برخی از شهرستان های استان تهران، یادآور شد: سفر حجت الاسلام روحانی به این شهرستان ها دستاوردهای خوبی برای ما داشت و قرار است 4 سفر دیگر رییس جمهوری به دیگر شهرستان های استان تهران انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به آنکه همه شاخصه های موجود در استان تهران بالای میلیونی است ،لذا انتظار داریم دولت توجه ویژه ای به این استان داشته باشد.

استاندار تهران با بیان آنکه هم اکنون 50.5 درصد مالیات کشور را استان تهران تامین می کند و سهم 70 تا 75 درصدی صادرات فنی مهندسی کشور متعلق به استان تهران است، اظهار کرد: این در حالی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ارزیابی های خود تهران را مانند دیگر استان ها ملاک عمل قرار می دهد که این امر پاسخگوی نیازهای این استان نیست.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز آزادراه آبیک ، چرمشهر به طول 158 کیلومتر تا 2.5 سال دیگر، این پروژه تمام شود و با تکمیل آن کمربندی سوم تهران نیز زیر بار ترافیک قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به ضرورت راه اندازی قطارهای حومه ای در اطراف شهرستان های تهران، وزیر راه و شهرسازی قول داده که قطارهای حومه ای ورامین تا شهریور 95 به بهره برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار