خبرنگاران مازندران می‌توانند از تسهیلات بیمه استفاده کنند

خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حل مشکل بیمه خبرنگاران استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۹۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: باتوجه به اعلام معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وجه پرداختی نشریات بابت بیمه روزنامه‌نگاران در صورت ارسال مدارک لازم توسط معاونت مذکور پرداخت خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: مطبوعات می‌توانند با دریافت معرفی نامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، (مکاتبه با شعبه بیمه تامین اجتماعی مربوطه) از معافیت بیمه‌ای 5 نفر از کارکنان شاغل، در نشریه برخوردار شوند .
زارع خاطرنشان کرد: کسانی که از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه بوده اند و دارای کد عضویت می‌باشند و بیمه آنان قطع شده است، با معرفی و تأیید نشریه و دریافت معرفی نامه از اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی بیمه آنها با عنوان روزنامه نگاران وفعال غیرحرفه ای استمرار خواهد یافت .
وی تأکید کرد: همچنین خبرنگاران جدیدی که تاکنون نسبت به بیمه خود اقدام نکرده‌اند با ثبت‌نام در سایت صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان و دریافت کد رهگیری و معرفی‌نامه نشریه و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با عضویت در صندوق، بیمه شوند .
معاون فرهنگی ارشاد در ادامه افزود: خبرنگاران حرفه‌ای که چندین سال به کار رسانه‌ای مشغول می‌باشند و در سامانه سمان عضو هستند و ماهانه آثار خود را در این سامانه قرار می‌دهند، در صورت دریافت کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری با معرفی‌نامه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به‌عنوان روزنامه‌نگار حرفه‌‌ای توسط صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان تحت پوشش بیمه بیمه قرار می‌گیرند .
عباس زارع گفت: در جهت افزایش پوشش بیمه‌ای فعالان مطبوعاتی، بیمه تکمیلی تمامی روزنامه‌نگارانی که بیمه پایه آنان توسط رسانه‌هایشان انجام می‌گیرد (یا صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان) بیمه تکمیلی ایشان از طریق صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان انجام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار