سگ های ولگرد جمع آوری می شوند

خبرگزاری پانا: معاون خدمات شهری شهرداری همدان از جمع آوری سگ های ولگرد بدون قلاده خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید درویشی گفت: یكی از مشكلات بهداشتی، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است و به‌ دلیل اهمیتی كه انتشار و همه‌گیری بیماری‌های مشترك بین انسان و حیوان دارد، باید به‌طور جدی از حضور آزادانه سگ‌های ولگرد بدون قلاده جلوگیری به عمل آید و این امر با همكاری شهرداری اجرا می‌شود.
درویشی گفت: مدیریت خدمات شهری همدان در این ‌باره راهكارهای كنترلی را در پیش گرفته و برنامه‌هایی را اجرا می‌كند تا نه تنها جمعیت سگ‌ها افزایش نیابد و كنترل شود، بلكه از نظر بهداشتی نیز مخاطراتی برای شهروندان به وجود نیاید.
وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد و دیگر جانوران موذی در شهر با شماره‌های سامانه 137 شهرداری همدان تماس بگیرند تا اقدام شود.
درویشی با بیان اینكه این طرح برای كاهش عوارض غیربهداشتی، پیشگیری از بیماری‌ها و معضلات اجتماعی ناشی از آن اجرا می‌شود، گفت: شهرداری همدان بر اساس‌ بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، قانونی عمل می‌كند و در این ماده قانونی آمده است كه برای جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و اعلام این بیماری‌ها به وزارت بهداشت و دامپزشكی و شهرداری‌های مجاور هنگام بروز آنها و دور نگه داشتن بیماران مبتلا به امراض مسری و معالجه و دفع حیواناتی كه مبتلا به امراض مسری هستند، یا در شهر بلاصاحب و مضر هستند می‌تواند اقدام لازم را انجام دهد.
وی افزود: استفاده از طعمه به این دلیل مطرح نیست كه امكان دارد سایر حیوانات نیز از طعمه استفاده كنند یا طعمه آلوده وارد آب‌های سطحی شده و آب را آلوده كند.

درویشی ادامه داد: با توجه به اینكه هر حیوان معدوم شده باید از محیط سكونت شهری دور و دفن شود، بعد از جمع‌آوری به محل دفن پسماندهای شهری منتقل و از سوی شكارچی به مسؤولان سایت تحویل داده می‌شود و مسؤولان سایت دفن پسماند شهرداری همدان نیز این اجساد را با روش خاصی دفن می‌كنند تا هیچ آلودگی منتشر نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار