افکار و اندیشه های امام راحل(ره) معادلات سیاسی دشمنان را بر هم زد

خبرگزاری پانا: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: افکار و اندیشه های امام راحل(ره) معادلات سیاسی دشمنان را بر هم زد و امروز عزت و عظمت ایران به واسطه تلاشها و مجاهدتهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۳۵۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله مرتضی مقتدایی گفت: امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری و اندیشه های امام راحل(ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جلو هدایت می کند.
وی تشییع میلیونی امام راحل(ره) را نشانه عمق ارادت ملت ایران به ولی فقیه و ولایت مداری آنها دانست و اظهار داشت: در اواخر عمر امام راحل(ره) بسیاری از دشمنان اسلام و انقلاب تبلیغات وسیعی در این زمینه که انقلاب بعد از امام خمینی(ره) دوام نمی آورد و از بین خواهد رفت، انجام دادند.
وی ادامه داد: اما این حضور چند ده میلیونی و پرشور ملت ایران در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، موجب شد تا دشمنان بدانند که مردم هرگز امام و انقلاب خود را تنها نمی گذارند.
آیت الله مقتدایی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری با انتخاب بجا و شایسته خود بعد از رحلت امام راحل(ره) نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد، بیان داشت: امام خمینی(ره) با دیدی باز دستور تشکیل مجلس خبرگان را داد تا انقلاب از چالش های احتمالی به دور باشد.
وی یاد آور شد: این در حالیست که بعد از رحلت جانسوز امام راحل(ره) دو مساله حضور مردم در مراسم تشییع و انتخاب به موقع مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان، انقلاب را به آرامش رساند و نقشه های دشمنان را باطل کرد.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب، بهترین و شایسته ترین فردی بودند که از نظر پایه های علمی، تقوی، مدیریت و توان اداره سیاسی کشور از سوی مجلس خبرگان رهبری انتخاب و انقلاب اسلامی ایران را تاکنون به خوبی و درایت رهبری و هدایت کرده اند.
آیت الله مقتدایی بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه تاکید و بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی، که بیشترین نیاز امروز کشور با توجه به مسایل موجود در جهان اسلام و ظهور گروه های تکفیری و داعش بود را به خوبی و بجا نامگذاری کردند.
وی شعار امسال را مایه اقتدار و عزت نظام دانست و بر لزوم تحقق آن تاکید کرد و گفت: گاهی انتقادات و نقدهایی در کشور وجود دارد که این انتقادات باید همواره دلسوزانه بوده و نباید موجب بروز اختلاف در کشور شود.
وی همچنین با تبریک ولادت یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) و نیمه شعبان اظهار کرد: افضل عبادت ها در زمان غیبت، انتظار فرج است، چراکه وعده خداوند محقق خواهد شد و روزی که مومنان وارث زمین می شوند، خواهد رسید.
همزمان با 14 خردادماه سالروز رحلت ملکوتی امام راحل(ره) مردم ولایت مدار ملایر با برپایی دسته های عزدارای و حضور مشتاقان خمینی کبیر(ره) در مسجد جامع این شهر عزدارای کردند.
حضرت امام خمینی (ره) پس از 10 سال رهبری انقلاب اسلامی در تاریخ 14 خرداد سال 1368 ندای حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

/نیلوفرآقامحمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار