معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران خبرداد؛

كیفیت بخشی برنامه های دوره ی ابتدایی

خبرگزاری پانا:حمیدی معلمان را به عنوان رهبران آموزشی بهترین گزینه برای راهبری برنامه ها و طراحی فعالیت ها قلمداد نمود.

کد مطلب: ۳۵۳۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

فریبرز حمیدی معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران درهمایش معاونین آموزش ابتدایی مناطق19 گانه شهر تهران گفت : در خرداد ماه سال جاری اتفاقات خوبی در مدارس ابتدایی رخ خواهد داد كه محصول آن،وفاق و همدلی بین همكاران مدارس، ایجاد جوی عاطفی و مفرح و به دور از دغدغه به منظور تحقق مدیریت آموزشگاهی می باشد .

در فرصت طلایی خردادآموزگاران ضمن آسیب شناسی موارد مربوط به سال تحصیلی 94-93 به ارایه ی راهكار در جهت بهبود وضعیت و اصلاح امور سال تحصیلی آتی می پردازند .

حمیدی ادامه داد: از آن جا كه معلمان با ارتباط مستقیم خود با دانش آموزان و اولیاء ، همواره بهترین مفسر و تحلیل گر مسائل مربوط به حوزه ی تعلیم و تربیت و همچنین متخصص امور مربوط به دوره ی ابتدایی می باشند، در این فرصت از تفكر و ایده های زیبای آنان به نحو مطلوب باید استفاده گردد.

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهرتهران گفت :به منظور كیفیت بخشی به برنامه های دوره های ابتدایی و توسعه و گسترش برنامه محوری ، معلمان در گروههای آموزشی هر پایه در مدارس ابتدایی طرح درس خود را برای شروع سال تحصیلی جدید به مدیر مدرسه جهت طرح در شورای مدرسه در فرصت طلایی خرداد ارایه می نمایند.

در راستای بهره مندی از اندوخته های تجربی همكاران و فراهم شدن موقعیت هم افزایی ، معلمان دوره ابتدایی قبل از پایان سال تحصیلی جاری ضمن آسیب شناسی فعالیتهای سال تحصیلی گذشته ، برنامه ها و فعالیتهای سال تحصیلی آینده را در جهت غنی و عینیت بخشیدن به اهداف دوره ابتدایی و كتابهای درسی تدوین می نمایند.

حمیدی معلمان را به عنوان رهبران آموزشی بهترین گزینه برای راهبری برنامه ها وطراحی فعالیت ها قلمداد نمود. وی همچنین در خصوص استفاده از تمامی فرصت ها وامكانات برای تربیت یك انسان كارآمد با سبك ایرانی -اسلامی اشاره نموده و در ادامه توضیحاتی درباره چگونگی استفاده بهینه از فرصت طلایی خرداد ماه كه در اختیار معلمان قراردارد ارایه نمودند

حمیدی گفت:مهمترین دستاورد این برنامه دستیابی به راهكارهای بهبود نظام مدیریت آموزشگاهی است كه شامل موارد زیر می باشد:
1-مدیران آموزشی(مدارس) برای توانمندسازی در مدرسه، باید در زمینه رهبری، روابط انسانی روابط گروهی و ارزش‌یابی، مهارت‌های لازم را كسب نمایند.
2-برای افزایش درك مدیران از توانمندسازی، به گونه‌ای رفتار كنند كه آنان به این باور برسند كه نه تنها در مورد انجام دادن كار، بلكه در زمینه بهتر كردن مدرسه نیز مسئولیت دارند.
3-برای افزایش بهبود مدیریت آموزشگاهی و تحقق اهداف آموزشی به روابط مدرسه با خانواده و اجتماع اهمیت قائل شوند.
4-برای افزایش كارآئی و اثربخشی در اداره مدرسه از توان رهبری دانش‌آموزان استفاده نمایند.
5-در فرآیند آموز‌شی از مدیریت مشاركتی یا تیمی در بعد تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بهره‌گیری نمایند.
6-برای ایجاد توانمندسازی و بهبود مدیریت آموزشگاهی در فرایند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، هدایت‌گری وارزش‌یابی نقش فعال و سازنده داشته و صرفاً مجری برنامه نباشند.
7-علاوه بر هنر مدیریت دارای تفكر خلاق بوده و راه‌حل های جدید در ارتباط با تصمیمات غیرمعمول ارائه نمایند.
8-نسبت به شناسائی و به‌کار بستن استعدادهای اصلی همكاران خود اهتمام لازم رامبذول دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار