استاندار اردبیل:

گرفتار بیماری بروکراسی اداری هستیم

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: حدود 99 درصد مشکلات موجود در راه تولید و صنعت این استان از سوی دستگاه هاست و در واقع گرفتار بیماری بروکراسی اداری هستیم.

کد مطلب: ۳۴۸۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل افزود: بسیاری از مشکلات موجود ممکن است عمدی نباشد اما وجود دارد و باید برای رفع آن اقدام کنیم چرا که وقتی وارد میدان بازی تولید و تجارت می شویم، باید قواعد بازی را نیز رعایت کنیم .

استاندار اردبیل عنوان کرد: بیشتر مشکلاتی که داریم از جنس مدیریتی است و مدیرانی که در جلسات شورای گفت و گو حضور یافته و مسایل را از زبان فعالان بخش خصوصی می شنوند باید در کنار ارایه توضیح، برنامه های خود را نیز برای رفع این مشکلات داخلی دستگاه ذی ربط ارایه کنند .

وی تاکید کرد که مدیران دستگاه های اجرایی باید متقاعد شوند که از اولین گام صدور مجوز احداث یک واحد تولیدی تا رسیدن به مرحله بهره برداری مالک فرآیند هستند و تا رسیدن به نتیجه باید نسبت به پیگیری امور اقدام کنند .

خدابخش اضافه کرد : اولویت ما همچون شاه بیت مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، تولید است و در نظریه های پایه های توسعه استان نیز در کنار کشاورزی و گردشگری، تجارت تعریف شده و از این رو پس از تولید، باید وارد مرحله فروش بشویم و اگر در این زمینه موفق عمل نکنیم، به مشکل می خوریم .

استاندار اردبیل همچنین اظهار داشت: هرجا دولت به فعالیت های اقتصادی ورود کند، مشکلات خاصی عارض می شود چرا که زیر نظر نهادهای بازرسی است و برای این نهادها نیز، اصل اجرای قانون است نه سود اقتصادی .

وی با بیان اینکه تولید بدون فروش معنی ندارد، افزود: از این روست که فعالیت بخش خصوصی با استفاده از علم روز مانند بازاریابی باید گسترش یابد و از جمله اتاق بازرگانی اردبیل باید به بحث نمایشگاه های بین المللی ورود کند چرا که فعالیت های نمایشگاهی از جنس فعالیت های اقتصادی و بازرگانی است .

خدابخش همچنین گفت: منطقه آزاد تجاری، ویژه اقتصادی، بانک، گمرک، انبارداری و بازاریابی مجموعه ای به هم پیوسته است؛ استانی مرزی هستیم و جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای هدف صادرات ماست اما باید به دیگر کشورهای همسایه از جمله روسیه نیز به طور جدی فکر کنیم .

استاندار اردبیل با بیان اینکه توجه و توسعه تولیدات دانش بنیان نیز جزو اولویت های این استان است، عنوان کرد: مسایل دیگری نیز در زمینه سرمایه گذاری وجود دارد که تغییر کند که یکی از آنها مشکلات فرهنگی و مدل های ذهنی مردم و مسوولان در امر سرمایه گذاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار